Gå till innehåll

Projekt Salt 750L


Tweeny

Rekommenderade inlägg

  • Svar 260
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

mmm...känns bra faktiskt...... är helnöjd med valet av skummare änsålänge.

Men jag har juh inte provat den än. Men med så många som pratar så gott om den skummaren så blir jag nog inte besviken.

Tom "Rolls Royce" har kommit upp i samtal angående skummaren...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

har inte sett ditt kar innan men OJ vilket system! blir riktigt avundsjuk när jag sitter o jämför med mitt fjuttiga 118l ;) härligt att ha någon så nära också (bor själv på gräshagen) så kanske man kan komma förbi o kolla när det börjar ta fart! blir nog riiktigt bra det här =) när det blir större plats i form av ett hus nån gång i framtiden så är ju ett system liknande detta en dröm!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hehe...ett ordentligt system är det allt. Hade juh varit roligare om det var vatten o salt o liv i det. Men men...

Nu är det bara ett par veckor kvar till Mexicoresan iallafall. Sen hoppas jag på att kunna köra igång sakta men säkert.

För övrigt så blev sambon varslad :smiley24: Så det ser ju inte så ljust ut.

Får la se hur länge det dröjer innan vi kan köra igång.

Man kan juh köpa osmosfilter o salt iallafall så att man kan börja ha i lite LS åtminstonde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe...ett ordentligt system är det allt. Hade juh varit roligare om det var vatten o salt o liv i det. Men men...

Nu är det bara ett par veckor kvar till Mexicoresan iallafall. Sen hoppas jag på att kunna köra igång sakta men säkert.

För övrigt så blev sambon varslad :smiley24: Så det ser ju inte så ljust ut.

Får la se hur länge det dröjer innan vi kan köra igång.

Man kan juh köpa osmosfilter o salt iallafall så att man kan börja ha i lite LS åtminstonde.

Hur tänkterom där......varsla mannen när ni har ett schysst projekt pågång....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har haft världens beslutsångest...men nu vet vi hur vi gör. Angående bakgrunden. Jag vill ha den där bakgrunden som är sandbotten och vattenyta om ni fattar vad jag menar (Edward har den i sitt nya kar).

Men den tillverkas bra 60cm hög. (har frågat tillverkaren) Så vi kunde inte ha den.

Så då har vi börjat fundera på blå eller svart bakgrund...o det är svårt eftersom att jag inte vill ha nån av dom alls egentligen.

Men vi mätte lite o kom fram till att det är bara 63 cm som är "i vatten" då är det 3 cm det felar på. Så nu bestämde vi oss för att köpa bakgrunden , men vi köper två o klistrar in 2 cm i nederkant...det får fan funka...ska juh ha lite sand med.

Vad tror ni om det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag började läsa ditt inlägg trodde jag att ni skulle sälja allt och skippa saltet. :)

Din idé med bakgrunden är helt ok, ni kommer inte att tänka så mycket på det, speciellt inte om ni kommer ha sten upp mot bakrutan.

Kör ni med sand så kommer ni inte att se skarven i heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska inte ha sten mot bakgrunden. vill ha bakrutan fri så att man kan skrapa. Har man en sån fin bakgrund måste man skrapa bakrutan =)

Laggeman....jag kan juh inte sälja allt innan jag ens ha haft det.

Det är ju som att ge sin dotter en ponny o låta henne titta på den bara o sen sälja den...väldigt elakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hemma efter tre veckor i Mexico! Det är juh kaaaaaallt här!

Innan jag åkte till Mexico så vågade jag inte doppa huvudet i vattnet, inte ens i en pool. Jag är väldigt rädd för vatten.

Har varit med om endel när jag var yngre. Men jag fick en snorkel i födelsedagspresent.

Så jag kände att nu måste jag först lära mig att våga vara i vattten, o sen våga doppa huvudet o sen lära mig andas i snorkel under vatten....o allt det på tre veckor!!!

O vet ni vad.....sista dagen snorklade jag i Karibiska Havet utanför Playa Del Carmen. Hoppde i från båten o det var 15 meter djupt. Är sååå jäävla stolt över mig själv.

Det kryllade av fiskar. O shiiit vilka stora groupers vi såg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...