Gå till innehåll

Ang tullen!


Majki01

Rekommenderade inlägg

Har bara en lätt fråga!

Tullen har tagit beslag på alla mina paket jag beställt till akvariet!

Ett på ett värde MED porto från landet jag köpte det från

2675kr !

Ett på 4265kr!

Och ett på 1400kr!

Någon som vet på ett ungefär vad dom kommer vela ta betalt av mig för detta?

Hur mycket på paket 1

paket 2

osv!

Tack på förhand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar räkna på 20% från fish-street, det brukar täcka in tullavgifter och moms ganska exakt. Du bör hamna nånstans runt 1700-2000:- för alla paket. Förhoppningsvis har fish-street skrivit ner värdet på paketen och då blir det ju såklart lite billigare..

Mvh

Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar räkna på 20% från fish-street, det brukar täcka in tullavgifter och moms ganska exakt. Du bör hamna nånstans runt 1700-2000:- för alla paket. Förhoppningsvis har fish-street skrivit ner värdet på paketen och då blir det ju såklart lite billigare..

Mvh

Christian

Det är inte okej att promota olaglig handling

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah glömt tråden! Kanske skulle skriva hur det gick.. Efter 5 samtal med tullen fick jag avi från samtliga paket... så jag begav mig mot posten i tron om att jag skulle betala rätt mycket i avgift för att få ut paketen.. men inte ett öre...... och endå va jag helt ärlig mot tullen och kontaktade både fish-street och lite annat för att få rätt kvitto..

Men det blev inte ett öre.. konstigt kanske man får efter fakturer på det eller??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förhoppningsvis har fish-street skrivit ner värdet på paketen och då blir det ju såklart lite billigare..

kanske dina barn skrev detta

Driver du med mig?

Jag uppmuntrar inte Majki eller någon annan att begå någon olaglig handling, dock är det väl ganska allmänt känt att dom skriver ner värdet något vid varje sändning.

Jag tycker du kan tagga ner lite och sluta vara rädd för lite utländsk konkurrens. Du bör heller inte nämna min familj på det sättet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dock är det väl ganska allmänt känt att dom skriver ner värdet något vid varje sändning.

----------------------------------------------------------------

Detta är olaglig handling

Sluta vara rädd för lite utländsk konkurrens.

-----------------------------------------------------------

Jag är inte rädd som du påstår, handlar varje dag från utlandet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...