Gå till innehåll

Nya Mini Polario pumpar


Krallan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

hej , lite uppdatering , nu börjar ljudet bli lite irriterande , tar man loss pumpen från fästet så försvinner ljudet , lyssnar man mot karet hörs inte pumpen , utan ljudet kommer upp från vatten ytan , eller via magnetfästet , mvh stefan

Testa o kräng på en slangbit på pumpen resp fästet..

Jag var inte irriterrad på ljudet heller från början men det växer på en när det blir så ofta .

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej , nu har jag provat allt , om man sätter den på ytavrinings burken blir det lite bättre, men den måste vara byggd som en steg motor , det är nog därför man inte får bort det vinande ljudet , det låter som en vortec mp 40 , en 10 poängare på allt utom ljudet , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Finns det nån vänlig själ som kan mäta hur stora hålen är i insugsskyddet på en 7ML? Bilden förklarar nog bättre.

Jag har rätt små djur som riskerar att bli pudding i pumpen.

@Stefan:

Hoppas det var OK att låna din trevliga bild?

post-2834-14468922103324_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Är Polario 10 en fiskfälla??

Haft min i en månad nu ung. Tycker ljudet (den svaga vinandet) inte stör så mkt. Nu har det börjat växa lite grönalger på ovansidan.(har den vinklad ca 45 grader).

Algätarna i karet vill gärna beta av den mattan som blir. ( zebrasoma,salaria + en dvärgkejsare). Men ibland ser det väldigt nära ut att de ska sugas in å skadas. Antar att det är när pumpen "byter håll" & växlar om till höga flödet. Är det någon som fått sin fisk skadad pga pumpen? Finns det nå skydd att häkta på? Vore ju bra också som "anemon-säkring".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Ser att det var länge sen nån skrev i denna tråden.. Men tänkte fylla på då jag har en 4M modell, den minsta.

Ljudet är ganska störande, speciellt på kvällen när småttingarna lagt sig och det är tyst i huset.. Då hörs vinandet ordentligt och det är ganska irriterande. Pumpen sitter mitt på rutan på baksidan (110L kar, 80*45*35). 4M har inge programerbar box, den kör ett enda program och vänder riktning ca var 10:e sec. Visst flyttar den vatten, men det "blåser" ju inte precis.. mer som ett lungt växlande flöde. Ok, nära pumpen så flyttar sig vattnet kraftigt. Vår algätande Blenid gillade å sitte på stenen en liten bit ifrån och bli fläktad av pumpen..

Så summa sumarum, för priset verkar den bra, men ljudet lämnar mer att önska.. ganska högfrekvent och genomträngande framförallt på kvällen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...

Jag har Polario 22 ML i mitt 320 liters, lite överkurs då jag kör den kontinuerligt på minsta hastigheten utom när jag gör rent,har lite städdag i akvariet då blåser jag på den på max. Hur-nöjd-som helst..Låter ganska mycket men jag har den på tajmer så den är avstängd på kvällen/natten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min 10m sitter kvar i karet, tycker den har tystnat rejält, hos mig sitter den i ett ganska inbyggt överskåp men den lät rejält ut tidigare, nu hör jag den inte alls:) Fast den har nog även tappat lite flöde......

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...