Gå till innehåll

900 liter inbyggt


lindholm

Rekommenderade inlägg

  • 3 månader senare...

jag fick bukt med röd/slime algerna tillslut,

jag provade två sorters remover utan effekt typ ultra slime osv... utom att skummaren skummade ur medlet på några timmar, det som gav effekt var att ta bort fosfatet med flytande antifosfatmedel. Kör balling och har instabila värden, Ca har svängt mellan 360 och 500+ så korallerna verkar inte så känsliga, däremot ser de ledsna ut om Kh går ner så det kollar jag oftare,

lite nya bilder, några från nov2011 på mina två armatus, och resten från jan-feb 2012, det växer på bra. post-1662-14468924773293_thumb.jpg

post-1662-14468924772518_thumb.jpg

post-1662-14468924772728_thumb.jpg

post-1662-14468924772917_thumb.jpg

post-1662-14468924773097_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mina röda plattmaskar har faktisk minskat sista tiden, inte försvunnit men minskat i antal. Kanske något ämne de saknar men jag tror min xenia bidrager; Xenian täcker snart alla ytor vilket minskar utrymmet för maskarna att sola sig på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

Jag fick tillslut helt bukt med de röda plattmaskarna, xenian växer så den börjar bli jobbig och diskussionerna om knapparnas giftighet inspirerade mig att köpa en kejsare (kejsaren själv var också inspirerande), så det blev en utfärgad Imperator, men ganska liten och han har knaprat glatt på mina olika zoantusar men han kommer inte åt alla. Hoppades han skulle knapra lite på xenian också men det verkar inte vara lika gott. Montipororna har växt så mycket så jag blev tvungen att riva av stora delar för att förbättra vattenflödet häromveckan så just nu ser akvariet lite stympat ut med abrutna koraller överallt, fick också trimma den stora vita sinularian ganska kraftigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 7 månader senare...

ska flytta... så jag måste sälja/byta/spara prylar och fiskar på något sätt, alldeles förmycket för att ta med allt. kommer nog lite annonser snart

kommer inte ta med akvariet till nästa bostad, där får det bli något nytt som passar (måtten är ju speciella).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Nu är flytten klar

Akvariet blev nedskuret o fiskar o sten har jag i tillfälliga kar på nya stället där jag ska bygga något nytt

Jag sålde av stenkoraller och anemonen innan flytt men det blev rätt stökigt ändå. Det är svårt o få allt o klara sig i mindre burkar

Ska starta en ny tråd för nya bygger när det blir dags det blir nog ett 2m kar men tyvärr smalare för jag får inte plats med ett nytt 90cm djupt

Jag misslyckades att ta med levande stenen i levande skick för det blev för mycket sten i en tunna utan skummare... Så jag har ca 200 liter (en tunna) med dödad levande sten när den fick åka ut utomhus pgr av ruttnande xenia mm

Men den får kureras o avspolas o kan användas igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...