Gå till innehåll

Digital mätning av vattenvärden?


Fredde016

Rekommenderade inlägg

Det finns inget du kan plugga in som mäter värdena konstant, hannas mätare kräver reagenser vilket innebär att man gör de för hand i viss mån.

Skulle det finnas en universal mätare för konstant mätning av samtliga parametrar så skulle det nog inte vara så svårt att hitta info om den;)

Oavsett pris så skulle den vara en rätt het topic på dom flesta saltforumen...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oavsätt pris är ett farligt uttalande, är hyffsat säker på att det går att hitta någon form av absorptionsspektrometer eller liknande som kan mäta det mesta av intresse men då pratar vi nog om en prislapp på rätt så många miljoner, speciellt om den ska klara av automatiska provtagningar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Javisst det är ett lite väl tilltaget uttryck men om det fanns ett sådant instrument så skulle det nog diskuteras. Men börjar vi prata om inline kopplade abs-spec system så börjar det nog dra iväg lite väl. Man blir ju mörkrädd över priserna och servicen redan på dom enklare instrumenten vi har på jobbet, även om man då pratar om en annan nivå av precision.

Men jag skulle nog kunna tänka mig att det fanns en liten marknad upp till 30-40 papp med tanke på vissa lägger ut såna summor på tex. belysning.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag funderade på va väl mest nåt intrument man kan använda och mäta med, behöver inte mäta konstat, detta vore dock väldigt smidigt men men:p

Jag har försökt att läsa lite om sånt, men det verkar inte finnas direkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...