Gå till innehåll

Lättaste sättet att modda ett RSM130 till LED


Piraterna

Rekommenderade inlägg

Jag har i dagsläget en MH lampa på 225H + 2 T5 för blått. Är orolig pga värmeutvecklingen som blir i sommar. Har kvar huven men är inte speciellt händig. Någon som har några bra tips? Har kollat lite på LED T8 rören men vet varken från eller till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gjort lika dant som denna killen och är mycket nöjd! temperaturen gick ner till bekväma 25,5 i ett rum med 24 grader.

http://www.van-gessel.com/aquarium/conversion/

jag beställde mina aquabeams från Swelluk.com eftersom de åtminstonde då inte såldes någon annan stans i europa vad jag kunde hitta.

jag trodde att 2 st skulle räcka men det visade sig ganska så omgående att 4 krävs så jag fick beställa en gång till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker personligen att det är en ganska dyr lösning på det hela. t8 rören är för svaga för de flesta karen.

Eftersom du kör med en MH antar jag att du inte har något lock på så skulle jag rekomendera en Maxaspect 60W eller 110W beroende på dina krav / planer för karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

här gjorde jag. Samma idée som föregående inlägg. Faktiskt nöjd med belysningen fast det bara är två Aqua Ray. Har i stort sett bara mjukisar nu. Troligtvis kommer jag att kompletera med lite mer LED - vet bara inte exakt hur än så länge.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maxspect 110 hade passat perfekt på kanten eller hängande, hade man varit lite meckare så varför inte ut med befintliga rör o i med en kylfläns med lite cree chip på. En 120mm fläkt i locket rakt upp..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Obs att dom skenorna som kommer med maxspecten är för långa för ett rsm130 om du lägger dom på sumpavdelaren och framkanten. Sticker ut ca 10cm. Funkar bättre i orginalutförande om du kan lägga skenorna på bakkanten så att dom går över sumpdelen.

Sent from my Xperia Arc

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...