Gå till innehåll

IKS Styrsystem behöver hjälp


Guest Mickius

Rekommenderade inlägg

Guest Mickius

Hejsan, Har precis inhandlat ett Begagnat IKS Styrsystem mitt mitt kar och skulle behöva hjälp med några frågor av er som kan detta styrsystem.

Alla saker som jag skriver om är köpta på samma ställe och ska fungera tillsammans

Jag har en Aquasunlight 8*54w ramp som är dimbar, och har en IKS Simmod som på nått sätt ska kopplas in i rampen och sedan till datorn.

Frågan jag behöver ha svar på är hur denna ska kopplas in? Hittar ingen manual eller liknandde för hur det ska kopplas? Vågar inte riva i en 12000:- lysramp utan o veta vart kablarna ska in ;)

När jag väl fått igång detta måste själva datorn kopplas in till en dator för att kunna dimma ner och dimma upp ljuset?

/Micke

Lär dyka upp mera frågor men börjar med dessa och hoppas någon som sysslat med IKS kan hjälpa till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Har kommit på att jag struntar i dimmningen på lyset o istället framöver kanske skaffar cirkulationspumpar som man kan ställa in olika flöden med istället

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du någon extra sladd ut ifrån din dimmbara armatur eller hur vet du att den är dimmbar.

Drosslar som är dimmbara brukar ha en extra sladd ut med 2 kablar för att koppla in i en styrdosa tex simmod. När jag körde med IKS och simmod så fick jag ha en extra kabel från drossel och in i simmod enheten. 1-10V.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...