Gå till innehåll

DIY LED-ramp ser snart dagens ljus :)


JFerm

Rekommenderade inlägg

Nej ingen tråd om den ännu.

Jag la ner det där med skruvar, måste gänga 128 hål M3.... första gängtappen gick väl av vid fjärde hålet, har en cm gods att ta mig igenom. Kommer jaga tag i värme ledande lim istället.

Jag kommer att köra med en T profil som flänsen vilar på, och lägger in en U profil i T profilen limmat med PL 400, för att kunna skjuta in en akrylskiva som skall skydda ledsen. Dom två ramparna kommer att vila på sargkanten.

Dom väger ca 10kg stycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Arrggggh och dubbelarrrgggghhhhhhhh...

Får inte ut mina aluskenor från postutlämningen.... :censur: bakom disken har fått för sig att jag måste ha en fullmakt för att få ut paketet, sedan att det står mitt namn på paketet,jag visar ID och jag kan visa att jag fått mail för att hämta ut paketet spelar tydligen ingen roll, tydligen skall jag till Fosie för att skriva under en fullmakt för att sedan hämta ut paketet.

Att utlämningsstället sedan ligger på Rosengård och att jag är den enda som inte heter Abdulllah kan ha med saken att göra, kan man jävlas med en svenne så kan man......... %&¤#$£... -poop-:censur:

Vidare så har mitt paket från LEDGROUPBUY fortfarande inte kommit, beställde den 6 Maj....!!!! Kan inte säga att jag är jätteimpad av att handla av honom, verkar vara en :censur: det med... £&¤#%&¤%...

J-vla apor.... (Apor är människor jag tycker illa om och som beter sig som just apor)

Nä, nu skall jag ta en god 15-årig Whiskas och sätta mig i trädgården och andas lugnt en stund :lalalalala:-ett glas med-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittepå-företaget som knappt skött transporten kallas för posten paket ab, det hitintills sämst skötta företaget i landets historia, de är om möjligt ännu mindre intresserade av kunder än systembolaget, och nästan i klass med Försäkringskassan med att misshandla sin kunder, .

Jag beställde till firmans adress i Malmö då jag ju är där på dagarna och får paket snabbare (trodde jag) dit än hem.

En annan gång skickade jag ett företagspaket till en resemontör vi har, jag betalade för utkörning som företagspaket är, skrev adress och företagsnam och allt, sedan hittar posten på att eftersom det inte stod ett företagsnamn på adressen ifråga (huset alltså) så behövde de inte köra ut paketet utan killen blev tvungen att köra till ett utlämningsställe för att hämta det vilket gjorde att han blev försenad ett dygn och vi åkte på en förseningsavgift av vår kund.

Posten SUGER bigtime................ -blåttmoln

Nä nu måste jag ta en Whiskas till och andas lugnt en stund igen............. :död:-Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jaaa, efter nästan 2 månader kom nu äntligen mina dioder.... :skal Jag beställde bara 32 Royal Blue och 6 röda XP-G och 32 XM-L för att testa leverantören... Beställde den 6:e Maj på LEDgroupbuy... skickades den 6 Juni och idag fick jag paketet...

Kan inte påstå jag vill rekommendera att handla där... Men har du inte bråttom så får du vad du beställer iaf. Gäsp....

Banana man-dansBanana man-dansBanana man-dansBanana man-dansBanana man

post-931-14468922305599_thumb.jpg

"The full monty" -Tummen upp pryttlarna i övre högra hörnet är Personskyddsautomater dvs. kombinerade jordfelsbrytare och automatsäkringar. Kom inte från USA men fick dom idag med...

post-931-14468922305743_thumb.jpg

Så här små och smidiga är linserna

post-931-14468922305871_thumb.jpg

XP-G med lins

post-931-14468922305993_thumb.jpg

XM-L med lins

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...