Gå till innehåll

hängig gul clown


Rekommenderade inlägg

ja, jag var och köpte en percula clown igår. jag tyckte den var väldigt hängig i påsen men OK i affären, men eftersom jag inte har hittat någon någon annan stans och det var den sista i affären så slog jag till.

sen när jag kom hem såg jag att den simmade lite stelt. och idag simmar den fortfarande stelt och ibland tar den små "vilopauser" på botten. den lägger sig ner på sidan och bara ligger så i nå´n minut sen simmar den upp igen.

den andra clownen som jag hade sen innan är snäll mot den nya och den simmar mer med en "vågig" och lungnare rörelse. den lilla gula simmar med snabba, korta simmtag med stjärtfenan och lite ryckiggt och stelt.

nå´n som vet vad det kan va eller vad jag ska göra?

det kan tilläggas att den har inte några skador eller prickar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Freddi!

Sa handlaren något om hur länge clownen gått i affären?

I övrigt; hur mår övriga akvarieinvånarna? Är vattnet syresatt ordentligt? (du kan rikta en pump mot vattenytan för bättre gasutbyte)

Jag ser att det är ca 1 månad sen du fick hem ditt akvarium, har dom andra mått bra?

Äter din clown?

Med vänlig hälsning

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sa handlaren något om hur länge clownen gått i affären?

den hade gått i karet ca 4 veckor. frågar alltid så jag vet om det har gått tillräckligt länge för att några sjukdommar ska ha brytit ut.

I övrigt; hur mår övriga akvarieinvånarna? Är vattnet syresatt ordentligt? (du kan rikta en pump mot vattenytan för bättre gasutbyte)

Jag ser att det är ca 1 månad sen du fick hem ditt akvarium, har dom andra mått bra?

Äter din clown?

den andra fin, räkan också. vattnet är syresatt med en pump, det rör sig bra på ytan.

ja den äter.

Har du testat nitrit. Jag va själv liye snabb med att slänga i fiskar i ett kar jag hade för några år sen. När nitritspiken kom runt v 5 såg min clown ut som din. Den klarade sej dock.

nej det har jag inte testat, ska göra det sen försäkerhets skull.

jag läste i en bok om sötvattens sjukdommar att om en fisk har brist på B-vitamin så kan dom simma ryckigt och har då fått problem med nervsignalerna. jag ska mata den med ett vitaminpreparat, sera fishtamin, och se om den blir bättre. jag brukar ge sjuka fiskar det så dom får en vitamin "boost" så får dom lite bättre försvar mot sjukdommen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är så konstigt, ena stunden simmar den omkring (dock lite konstigt och ryckigt) och en stund senare går den ner och lägger sig på sidan. sen ligger den så nå´n minut och sen sticker den iväg igen.

ja den äter, värkar väldigt försjust i flingor av nå´n anledning? matar med artemia och var 3:e dag eller så ger jag dom lite flingor för att vara säker på att dom får i sig alla ämnen och vitaminer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...