Gå till innehåll

Dålig aktivitet på Köp & Sälj!


osby0479

Rekommenderade inlägg

Är kanske bara jag men tycker att avdelningen köp & sälj inte är så aktiv som den va innan uppdateringen, kanske har med sommaren att göra men det kommer in väldigt lite annonser just nu, innan uppdateringen så kom det in minst en 5-10 om dagen, nu kommer det kanske in 1-2 varannan dag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi väntar ju givetvis spännt på den nya och fräsha köp och säljes avdelningen med :-) Personligen upplever jag den nuvarande som jobbig att kolla tyvärr. Det blir ju ändring med råge på det när det nya kommer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick ett löfte från en moderator om att den skulle vara igång väldigt snart.. O det var ett tag sen nu så gissar att det löftet höll inte hela vägen.. Kommer säkert igång snart med lite tur..

I värsta fall borde man kunna starta den nya delen för NYA annonser åtminstone , kan man tycka.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl kanske så att den köp o sälj som finns nu är så usel ,så folk vare sig läser eller lägger in nytt i samma omfattning som tidigare.

Är väl så att Admin skall tillfrågas ang status o inte moderatorer, stor skillnad på kompetens vad gällande drift och kodning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte svara för någon annan, men jag har inte kollat köp och sälj sedan vi bytta till det nya forumet. Jag kan även passa på och säga att mitt deltagande i trådar rent allmänt på forumet blivit mycket sämre, jag tittar på de översta 10 rubrikerna ungefär, och sen skiter jag i resten, eftersom det inte går att se vad som är nytt, eller gammalt... På hela taget måste jag säga att uppdateringen inte precis mottagits väl här hos mig...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl kanske så att den köp o sälj som finns nu är så usel ,så folk vare sig läser eller lägger in nytt i samma omfattning som tidigare.

Är väl så att Admin skall tillfrågas ang status o inte moderatorer, stor skillnad på kompetens vad gällande drift och kodning.

När vi bytte till senaste versionen av vBulletin så togs beslutet att skippa allt DIY gällande forumets programvara och istället implementera den som är gjord för forumet från början för att underlätta vid framtida uppgraderingar.

De gånger jag tittar in i köp & sälj så tycker jag mig se ya annonser hela tiden, om än i mindre omfattning än för någon månad sedan, det man dock ska ha i tankarna är att det är sommar nu och många har semester och sitter inte på guiden lika frekvent, det görs färre inlägg i forumet och det läggs in färre annonser rent generellt.

Admin ÄR moderator, det är Calle "Vargklo". Han har just flyttat och misstänker att han har fullt upp med sitt hus och familj och kanske tar lite semester han med, så det kan dröja ytterligare innan vi kör igång med den ya köp & sälj.

Vad gäller kompetens för drift och kodning så är det mestadels Wrang som gjort jobbet med övergången till den nya forumsversionen, har du frågor gällande denna så kanske du ska ta kontakt med honom så du kan få svar på dina frågor du har.

De som är moderatorer (och därmed även admin) på guiden gör detta ideellt och utan någon form av ersättning. Har du något du känner att du kan tillföra så är du välkommen att ta kontakt med Calle och framföra det till honom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte svara för någon annan, men jag har inte kollat köp och sälj sedan vi bytta till det nya forumet. Jag kan även passa på och säga att mitt deltagande i trådar rent allmänt på forumet blivit mycket sämre, jag tittar på de översta 10 rubrikerna ungefär, och sen skiter jag i resten, eftersom det inte går att se vad som är nytt, eller gammalt... På hela taget måste jag säga att uppdateringen inte precis mottagits väl här hos mig...

B!

Jag håller med. Max ett besök i veckan blir det nu. Och då kollat man dom 5 översta trådarna inte mer. Tyvärr.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur svårt är det att se vad som är nytt och gammalt? Datumet för senaste inlägget står ju i varje tråd?

post-1377-14468922358102_thumb.jpg

Jag kan inte se bekymret av att man inte vet vilka inlägg som är nya eller gamla. Visst är den gamla avgränsningen för inlägg som uppdaterats sen förra besöket saknad även av mig, men att inte besöka guiden pga att man inte vet vilka ämnen som inehåller nya inlägg förstår jag inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man går in på köp o sälj, väljer en rubrik, ex "säljes- tillbehör & teknik" sen klickar man på "Nya annonser: senaste dygnet senaste 7 dygnen senaste 14 dygnen" så får man ju upp alla nya annonser, inte bara den kategori man valt i första skedet.... Då missar man väl inga annonser? Eller missförstår jag problemet?

Att det inte läggs in så mycket nu under sommaren är väl helt normalt? Mer lågsäsong än nu blir det väl knappt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur svårt är det att se vad som är nytt och gammalt? Datumet för senaste inlägget står ju i varje tråd?
Jag vet inte med dig, men jag sitter inte och först tittar uppe i högra hörnet av siten för att få veta sist jag var här, och sen scrollar ned för att se vilka trådar som fått nya inlägg sedan dess, för att sen scrolla upp igen så jag kan kolla om rubriken lockar, eller inte. Det är samma fenomen som när man designar en websida. Om informationen är mer än 3 klick bort (eller 7 sekunder, tror jag det är) så är designen fel.

Jag har full förståelse för att man väljer att köra standardiserat, så man inte nödvändigtvis måste tvinga Wrang att stå för driften i all evighet utan att "vem som helst" kan ta över utan att behöva försöka gissa sig till privata mods, och deras funktioner. Jag försöker alltså låta bli att kritisera varesig Wrang, eller forumets representanter.

Men jag kan bara konstatera att "nya inlägg sedan förra besöket" inte gör vad beskrivningen säger. Och för mig är det ett problem. Den sökningen hade annars varit kanon för mitt behov. Alltid bara trådar med nya svar, och när jag letar efter något specifikt finns både kategori indelningen, och sökfunktionen.

Jag kan bara hoppas att jag är en minoritet, och att fler finner mer fördelar än nackdelar med det nya forumet, för jag känner att mitt deltagande minskar, och om andras deltagande minskar i samma utsträckning, kommer det se tyst och tråkigt ut om ett tag. Och det hoppas jag verkligen inte.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kommer kanske av ämnet lite men har en fråga angående köp&sälj.

är det bara "saltprylar" som får annonseras? eller får man annonsera t.ex växter och fisk för sötvatten?

I våra regler, som man godkänner vid registrering, står följande under regel nummer 10:

10.1 Privatpersoner annonserar i marknaden -

"Köp och Sälj" erbjuder privatpersoner en möjlighet att under köpes, säljes och bytes gratis annonsera produkter tillhörande de områden som Saltvattensguiden behandlar och som i övrigt följer våra regler. I och med detta så tillåter vi inte annonsering eller länkar till annonser i forumet, signaturen, avataren eller galleriet.

(Fetstil och understuket av mig.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte med dig, men jag sitter inte och först tittar uppe i högra hörnet av siten för att få veta sist jag var här, och sen scrollar ned för att se vilka trådar som fått nya inlägg sedan dess, för att sen scrolla upp igen så jag kan kolla om rubriken lockar, eller inte. Det är samma fenomen som när man designar en websida. Om informationen är mer än 3 klick bort (eller 7 sekunder, tror jag det är) så är designen fel.

Jag har full förståelse för att man väljer att köra standardiserat, så man inte nödvändigtvis måste tvinga Wrang att stå för driften i all evighet utan att "vem som helst" kan ta över utan att behöva försöka gissa sig till privata mods, och deras funktioner. Jag försöker alltså låta bli att kritisera varesig Wrang, eller forumets representanter.

Men jag kan bara konstatera att "nya inlägg sedan förra besöket" inte gör vad beskrivningen säger. Och för mig är det ett problem. Den sökningen hade annars varit kanon för mitt behov. Alltid bara trådar med nya svar, och när jag letar efter något specifikt finns både kategori indelningen, och sökfunktionen.

Jag kan bara hoppas att jag är en minoritet, och att fler finner mer fördelar än nackdelar med det nya forumet, för jag känner att mitt deltagande minskar, och om andras deltagande minskar i samma utsträckning, kommer det se tyst och tråkigt ut om ett tag. Och det hoppas jag verkligen inte.

B!

Jag förstår dig Björn och håller med om att den avskiljaren vi hade förut var riktigt bra. Tyvärr är det så att det inte är vi som forum som väljer vad som ska vara med i de nya uppgraderingarna som görs, det är ju utvecklingsfolket bakom vBulletin som tillhandahåller programvaran.

Jag har själv väldigt lite insikt i alla funktioner och finesser, men jag vet att Wrang som suttit med detta har, vad jag vet iaf, inte hittat den igen i den senaste programvaran.

Ifall någon som surfar på andra forum som använder samma programvara som oss och har sett funktionen där, får väldigt gärna komma in med länk till forumet och allra helst en skärmbild, så kan man ställa frågan i vBulletins forum och förhoppningsvis kunna hitta fram till var man ska aktivera funktionen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya Köp & Sälj har nu lagts ut.

Observera de reglerna som gäller för annonser:

Detta skall alltid finnas med i en annons:

* Tydlig rubrik på vad som säljs.

* Säljarens för- och efternamn

* Email eller telefon nummer

* Bild på varan

* Om varan kan skickas eller var den annars kan hämtas.

* Pris, eller om man önskar bud.

* Enkel beskrivning av vad som säljs utöver rubriken.

Observera att detta bara är en förmedling av kontakt mellan säljare och köpare. Saltvattensguiden tar ingen del i eller ansvar för annonserade varor, kontakter mellan köpare och säljare, betalning etc. Eventuella konflikter mellan köpare och säljare löses direkt dem emellan via mail, PM, telefon och får inte ske publikt i forumet.

OBS! Forumreglerna för Saltvattensguiden gäller även här och därmed får endast annonser om saltvatten publiceras.

Skulle det vara så att man inte har tillgång till kamera eller att det inte finns någon bild på sin egen artikel som säljs så kan man så klart använda en bild från nätet, men då bör ju detta påpekas i annonsen så att inga missförstånd uppkommer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wunderschöööön.. det här har jag sett fram emot. Bugar högaktningsfullt (inte ironiskt) till er som lägger ner tid och energi på att göra SG vassare /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tjena Samuel. Det fungerar tack vara att sådana som du '"Stödjer Saltvattensguiden'.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...