Gå till innehåll

Kontrast och tillgänglighet


freguz

Rekommenderade inlägg

Är det bara jag som börjar bli till åren, eller är det lite si o så med tillgängligheten i detta nya SG skin?

Allt ser ju bra mycket snyggare ut, och allt funkar bättre, men just de länkarna som är i listorna (vanliga Olästa inlägg-listan, nya inlägg, Forum, osv) har lite svag kontrast.

Det är en rad i css som sätter regel:

body a {

color: #417394;

}

Är det heligt med just denna färg eller kan det arbetas fram en variant på färgen med lite mer tryck?

Sen kan jag tycka att det är lite väl smått i vissa delar, som tex rubrikfältet för skapa ny post, är 11px medans denna text är i 13px...

Det funkar ju som det är, men jag är bara lite kinkig och vill alltid ha det lite bättre.

Dock förstår jag om alla andra är helnöjda så är det bara att ignorera denna post.

Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inga problem med färgerna med min bärbara. Men på min egen hemsida (oceanakvarium.se) har jag i prislistan en svag bakgrundsfärg på varannan rad som i vissa vinklar försvinner helt. Men i min IPS- skärm är kontrasten snarast för stor. Det är inte så att du har en TN- skärm som tröttnat?

Jag tycker själv det är lite överarbete att både ha en mindre font och blekare text. Jag skulle bara använda en ändring själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...