Gå till innehåll

Är Bubble Magus doseringspump BM-T01 acceptabel?


Claes_A

Rekommenderade inlägg

"Ferngren" har en sådan och han påstod sist jag snackade med honom om doserpumpen, att den funkar bra!

annars så är ju GHL:s produkter att rekomendera, fast de är ju "lite" mer pengar, men man kan göra massor. (jag kör dosering, fläktar med tempgivare, power-bar)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har haft min i 3 månader nu o den funkar bra. kör på 2 kanaler men den 3dje som ej används drar igång ibland o doserar fast jag ej ställt in den ??

Kan det vara så att det är korrekt beteende för att inte slangen ska bli dålig av att vara klämd på samma sätt allt för länge.

OnT: Jag är klart nöjd med min, det enda jag har att klaga på än så länge är att knapparna är lite svåra att använda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte haft några problem med min, den har fungerat klanderfritt. Enda jag möjligen har att anmärka på är att det bara går att dosera i 1ml intervall. Jag använder också bara 2 kanaler och har inte råkat ut för att den 3:e har dragit igång utan att vara aktiverad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Måste tyvärr sänka mitt omdöme ganska kraftigt efter att min doserpump gick sönder, i semestertider så klart. Alla sps ser numera riktigt risiga ut men jag hoppas att de flesta ska överleva.

Det som gick sönder i pumpen var att klockan stannade (trasig kristall), vilket då ledde till att pumpen inte utförde några doseringar (osäker på hur länge detta varade men KH-värdet var nere på ca 4). Nu hoppas jag bara på att inte något liknande ska hända igen, varken för mig eller någon annan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste tyvärr sänka mitt omdöme ganska kraftigt efter att min doserpump gick sönder, i semestertider så klart. Alla sps ser numera riktigt risiga ut men jag hoppas att de flesta ska överleva.

Det som gick sönder i pumpen var att klockan stannade (trasig kristall), vilket då ledde till att pumpen inte utförde några doseringar (osäker på hur länge detta varade men KH-värdet var nere på ca 4). Nu hoppas jag bara på att inte något liknande ska hända igen, varken för mig eller någon annan.

ush då :( sånnt får ju bara inte hända

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...