Gå till innehåll

Neo & Therese RSM 250


Neostar

Rekommenderade inlägg

Då var vårt nya rsm 250 igång, det har varit igång i någon månad nu allt flyter på bra, men hade jävla oflyt med LS:en som inte hade något djurliv tyvärr =(

När det gäller rsm 250 burken är jag lite fundersam över en del saker som varför det inte är något bra insug av vattnet känns som bara skiten åker runt, själva filtersystemet känns dåligt så jag tänkte införskaffa mig en extern filterburk också så det håller sig rent bättre.

Här har ni bilder på burken:

mittrsm250.jpg

Minaclowner.jpg

minafiskar.jpg

rosakorall.jpg

mjukiskorall.jpg

mingrnakorall.jpg

minephyllia.jpg

korallcandycane.jpg

Vad är det här för korall ?

konstigkorall.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar gallret i mitten, så är vatten nivån 2cm under gallret. Sen vad det gäller sump, jag är så värdelös att ja inte änns vet vad sump är eller vart den är och vad den gör eller vad man har den till. DUMSTRUT PÅ MIG :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! Har varit här ett tag, hade ett 200l kub förut men sålde det för att ja köpt det begangnat och det var så misskött. Men nu jäklar ska ja lyckas själv :) med er hjälp :)Och tack Leif för att du berättade om gallret, kanske är förklaringen varför det blir skitit på en gång i karet ?Sen är det någon som vet vad det är för korall på min sista bild

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att bli galen, nu har ja gjort allt som man ska göra men inte blir det renare i karet. Skiten bara åker runt i karet :( och så strilar det som faan och går inte att få det att inte strila. Sjukt missnöjd med rsm 250 eftersom jag inte lyckas, fattar inte varför vattnet inte blir bra :( Måste ju köpa extern filterpump :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när du sa sandvändraren sÅ såg jag att han är den stora boven att det flyter runt skit i akvariet. Men jag tycker hela pump och filersystemet är skit.En annan fråga också, vad kan man göra så det i te blir skitit på rutorna så fort jävligt mycket grönt på rutorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när du sa sandvändraren sÅ såg jag att han är den stora boven att det flyter runt skit i akvariet. Men jag tycker hela pump och filersystemet är skit.En annan fråga också, vad kan man göra så det i te blir skitit på rutorna så fort jävligt mycket grönt på rutorna.

Vad har du i städar väg? Sniglar sjöborrar eremiter?

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...