Gå till innehåll

Tunze Wavebox


DSB

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
Om du vill genomföra saken kan jag nog ta bussen bort och hjälpa dig, jag kan löda :-)

Huh vilket kretskort dock, vilka dåliga vibbar det ger mig...

Om du tror du kan fixa lödningen, så kan jag hämta dig och köra hem dig igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och DSB prata lite i PM och kom fram till att prova bygga en singelkontroller istället enligt den här tråden på reef central: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1411393

Så jag tog och byggde den nu under eftermiddagen, här är några bilder på spektaklet :-) Bilden på lödsidan blev läskig dock, så ta det lugnt. Det ser bättre ut i verkligheten. Hoppas den fungerar bra, isf är det ju ett kanonprojekt för den som kan löda lite.

Guiden där i tråden skrev lite konstigt med förresten, det ska vara en 10uF elektrolyt kondensator, inte 1 uF.

post-5646-14468922642597_thumb.jpg

post-5646-14468922642791_thumb.jpg

post-5646-14468922642959_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och DSB prata lite i PM och kom fram till att prova bygga en singelkontroller istället enligt den här tråden på reef central: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1411393

S

å jag tog och byggde den nu under eftermiddagen, här är några bilder på spektaklet :-) Bilden på lödsidan blev läskig dock, så ta det lugnt. Det ser bättre ut i verkligheten. Hoppas den fungerar bra, isf är det ju ett kanonprojekt för den som kan löda lite.

Guiden där i tråden skrev lite konstigt med förresten, det ska vara en 10uF elektrolyt kondensator, inte 1 uF.

Ok ser bra ut Men på bilden finns inte någon sladd som går till drivern (på det engelska projektet är det den grå sladden).

Den högra sladden på bilden

post-942-14468922644818_thumb.jpg

Ändrat av DSB
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju en sladd där redan på din bild :-) En fem polig DIN kontakt. Det ska inte vara några problem att koppla ur den och koppla in i den här nya singledrivern istället. Men jag har en sådan liggandes här annars. Det är ju samma sladd som använts till kasettbandspelare i alla tider.

Jag kom på med att jag nog kan testa min låda iaf, med en multimeter. Om jag bara hittar den så kan jag testa den ikväll tror jag...

edit. Aha, nej du har nog inte en sådan sladd ändå... Men det har jag.

Hur många sladdar ska det vara egentligen? Reefcentrals styrning har ju en sladd bara, som kopplas till drivern. Och sedan kopplas drivern till pumpen.

Men din kontroll där verkar ha två sladdar? Vad är vitsen med det tro...

Ändrat av mikoto
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha! Det förklarar saken, ja då blev allt bra igen :-)

Det är ganska rörigt ibland ja, men det går om man tar det lugnt och tänker lite extra. Ska nog kunna testa den här på en fläkt hemma ikväll som sagt, den borde få fläkten att varva upp och ned. Det blir ett bra test... Tror jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...