Gå till innehåll

tunze pumpar ?


Quirkz

Rekommenderade inlägg

Tjena!

Jag provade att köpa en sån här pump för nästan ett år sedan, jag köpte den mest på skoj eftersom den kostade 120:- ink frakt och skulle ge ett flöde på 5000L/h..-skrattar hysteriskt

Väntar typ 3veckor och får ett fint inslaget paket från Kina.. Sen tar det roliga slut, för i låg inte alls vad jag förväntat mig.. Pumpen kändes skrämmande rejäl och gav trotts den billiga plasten en alldeles gedigen känsla! Att den sen inte var SÅ stor och klumpig som jag förväntat mig kändes oxå lite jobbigt, den var ju faktiskt bara något större en min tunze 6045!!!

Men det värsta av allt är att skiten har tuffat på knäpptyst utan problem sen jag stoppade i den i akvariet och den levererar fa--nemej 5000L/h i ett brett och fint flöde dessutom!!!

Nu är jag helt övertygad om att jag fått ett "måndags exemplar" för det känns för djä--igt att en pump för 120:- faktiskt fungerar bra!! Och förövrigt har jag div Tunze pumpar för rätt många tusenlappar som inte är sämre dom ;)

Mvh Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Jag provade att köpa en sån här pump för nästan ett år sedan, jag köpte den mest på skoj eftersom den kostade 120:- ink frakt och skulle ge ett flöde på 5000L/h..-skrattar hysteriskt

Väntar typ 3veckor och får ett fint inslaget paket från Kina.. Sen tar det roliga slut, för i låg inte alls vad jag förväntat mig.. Pumpen kändes skrämmande rejäl och gav trotts den billiga plasten en alldeles gedigen känsla! Att den sen inte var SÅ stor och klumpig som jag förväntat mig kändes oxå lite jobbigt, den var ju faktiskt bara något större en min tunze 6045!!!

Men det värsta av allt är att skiten har tuffat på knäpptyst utan problem sen jag stoppade i den i akvariet och den levererar fa--nemej 5000L/h i ett brett och fint flöde dessutom!!!

Nu är jag helt övertygad om att jag fått ett "måndags exemplar" för det känns för djä--igt att en pump för 120:- faktiskt fungerar bra!! Och förövrigt har jag div Tunze pumpar för rätt många tusenlappar som inte är sämre dom ;)

Mvh Danne

Jag kan bara instämma, fantastiska pumpar för det priset. Har fungerat utmärkt även för mig. Lite högljudda i början innan dom kört in sig men sen riktigt bra flås och tysta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har slutat snåla på pumpar efter att jag åkte på en riktig smäll från en seio pump, efteråt kändes det riktigt dummsnålt att ta de billigaste jag kunde hitta.

Men det är upp till var och en o köra efter vad dom tycker är rimligt.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I det här fallet så är det verkligen inget fel kvalitetsmässigt på sunsun jvp om man vill ha ett fast, brett, starkt flöde till en billig peng.

Säkerligen inte. Dock går jag nog lite mer åt Nixons håll när det gäller saker nersänkta i vatten. CE märkningen på din produkt kan likväl bara vara ditsatt för att "det brukar ju sitta en sån där". Kanske lite hårt att dra så hårt men man får sig en funderare ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I det här fallet så är det verkligen inget fel kvalitetsmässigt på sunsun jvp om man vill ha ett fast, brett, starkt flöde till en billig peng.

Tyvärr men kan inte hålla med där. Nu vet jag inte hur det är just sunsun, men det skiljer enormt på supporten man får vid problem mellan de bättre märkena och Made in china sakerna.

Pratade med ted några månader tillbaka som hade fått en sample från ett kinesiskt bolag om att sälja deras varor. När han återkom till dem och påpekade att han inte kunde/ville sälja saker som inte hade de olika godkännanden (CE bl.a.) så fick han svar att han skulle skicka en bild på märket så löser dem det....

Tyvärr är det inställningen man har till säkerhet / kvalité i många av fallen där borta. Arbetarna arbetar för några få kronor 70+ timmar i veckan.

Visst, sakerna kan fungera super i början, återkom om 3 år när du varit i kontakt med deras support. Visst du kan köpa dubbletter och ha saker i backup, men vad gör du dagen som du är bortrest en vecka om pumpen slutar att fungera...

För min del slutar det alltid med att jag inte litar på produkten. Jag vill inte behöva oroa mig när jag är bortrest att mina pumpar strulat, att veta med all säkerhet att det inte gått genom säkerhetstesterna som det bör ha gjort.

Jag litar bara på ett företag när de under flera år visat kvalite på sina grejer. Tunze pumpar är gjorda för fungera i över 10 år. Finns många här som kör på Eheim pumpar som fortfarande puttrar på som de gjorde samma dag som de köpte den efter 15år.

När man börjar se kinesiska varar som fungerar så, då börjar jag jämnföra prylarna.

Själv har jag nästan bara varit missnöjd med akvarieprylar från kina, det enda som fungerat riktigt bra som jag inte ersatt är min bubblemagus skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hello vart köper man tunze pumpar billigast ? Det lär väl inte va här i alla fall

om du fortfarande är intresserad av var tzune pumpar är billigast så skicka ett pm så ska du få ett svar. jag har gått igenom en hel del webbshoppar runt om i världen för pris kontroller på bla. Tunze streamers

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du fortfarande är intresserad av var tzune pumpar är billigast så skicka ett pm så ska du få ett svar. jag har gått igenom en hel del webbshoppar runt om i världen för pris kontroller på bla. Tunze streamers
Varför inte en länk bara
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...