Gå till innehåll

Kan inte redigera inlägg


danne031

Rekommenderade inlägg

Varför kan man inte redigera att inlägg (i detta fall en trådstart), efter 1440 minuter?

Startade en tråd och tanken var att jag allt eftersom skulle uppdatera första inlägget för att få kläm på alla koraller som följde med karet, men nu får jag inte redigera längre.

Ogilla :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen är att du inte ska kunna radera allt du skrivit om du blir sned på någon och bara vill ta bort allt du skrivit.

Hade man kunnat göra det och folk hade börjat ta bort allt de skrev så hade forumet blivit väldigt svårt att förstå.

För min egen del så kan jag säga att jag aldrig läser första inlägget mer än en gång, sen är det bara senaste inläggen som gäller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen är att du inte ska kunna radera allt du skrivit om du blir sned på någon och bara vill ta bort allt du skrivit.

Hade man kunnat göra det och folk hade börjat ta bort allt de skrev så hade forumet blivit väldigt svårt att förstå.

För min egen del så kan jag säga att jag aldrig läser första inlägget mer än en gång, sen är det bara senaste inläggen som gäller.

kan man inte göra så man endast kan editera första posten då? Funktionen med att editera poster fungerar ju ganska bra i andra forum.. Kan ju vara ganska bra att editera data som varit felaktig ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De håller jag med om, som jag brukar kolla första inlägget för att se vad många använder för teknik och allt där omkring. Så kanske personer börjar uppdatera sådant i första inlägget så slipper man leta igenom hela tråden?

---

- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med om att det vore bra att kunna editera sina egna inlägg. Jag förstår dock Lagges resonemang men så länge man kan se att inlägget ÄR redigerat med typ en text som säger "Redigerat av bla bla, datum och klockslag" så borde det inte vara några problem..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle ju spåra ur man man kan redigera inlägg tillbaka i tiden. Svar/kommentar på ett inlägg baseras ju på den ursprungliga texten, om den förändras så stämmer förmodligen inte svaren, skall man ändra dem också då?

Jo men enligt det resonomanget bör redigeringens tiden bara 30 minuter eller något inte 1440 min! På 24 timmar händer väldigt mycket i en tråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

länge man kan se att inlägget ÄR redigerat med typ en text som säger "Redigerat av bla bla, datum och klockslag" så borde det inte vara några problem..

Det kommer upp en text när man redigerat sitt inlägg efter några minuter, kommer ej ihåg exakt nu hur många minuter.

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle ju spåra ur man man kan redigera inlägg tillbaka i tiden. Svar/kommentar på ett inlägg baseras ju på den ursprungliga texten, om den förändras så stämmer förmodligen inte svaren, skall man ändra dem också då?

Det köper jag inte för fem öre, har för länge sedan tappat räkningen på hur många forum jag använt mig av och det här är första gången jag stöter på den här funktionen.

Ofta svarar man ju ofta med citat dessutom.

Enda gången jag kan tänka mig att det skulle ställa till problem är om det innefattar något som Jimmy skriver, men ärligt talat så känns såna incidenter ganska "fjortis" och borde inte vara särskilt vanliga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det köper jag inte för fem öre, har för länge sedan tappat räkningen på hur många forum jag använt mig av och det här är första gången jag stöter på den här funktionen.

Ofta svarar man ju ofta med citat dessutom.

Enda gången jag kan tänka mig att det skulle ställa till problem är om det innefattar något som Jimmy skriver, men ärligt talat så känns såna incidenter ganska "fjortis" och borde inte vara särskilt vanliga.

Jo då de som raderade sina inlägg är kvar på forumet fast i annat namn.

Så fjortisen är kvar på sidan... Raderade sina inlägg med bilder i protest mot sidan. Så det var därför dessa tids redigering "stopp" aktiverades

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...