Gå till innehåll

clownfisk. ocellaris eller percula?


freddi36

Rekommenderade inlägg

jag har en clownfisk som går ensam nu eftersom hennes kompis dog för några dagar sedan :(

han jag köpte denna jag har kvar av sa att det var en percula. jag tycker inte riktigt det men ocellaris och percula är ju jätte lika. nu frågar jag er som kan lite mer än jag, vilket är det? percula eller ocellaris?

jag vill veta så jag kan köpa "rätt" sorts kompis till den :)

post-5907-14468922726766_thumb.jpg

post-5907-14468922725985_thumb.jpg

post-5907-14468922726193_thumb.jpg

post-5907-14468922726394_thumb.jpg

post-5907-14468922726552_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Både Ocellaris och Percula går bra ihop och kan bilda par. Så det spelar egentligen ingen roll om det är en Ocellaris eller Percula, dom kommer trivas bra ihop om det inte är så att du har en honan och skaffar en hona till. Min rekommendation skulle vara att du focuserar på att köpa en mindre clownfisk än den du har, sen om det är en Ocellaris eller en Percula spelar inte så stor roll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det med att hanen är mindre än honorna och att honor bråkar vet jag :)

den som dog för ett par dagar sedan köpte jag som percula. den som är kvar nu var ganska så hård mot den mindre så därför trodde jag att detta kanske var en ocellaris och det var därför som dom bråkade lite?

post-5907-14468922727338_thumb.jpg på denna bilden syns fenstrålarna lite bättre. tror det är 11..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är lite svårt att se om det är 10 eller 11 på bilden och helt omöjligt i karet för den är inte lungn en sekund ;)

kan det kanske va en korsning om den har 10 strålar men inga tjocka svarta band och allmänt "perculautseende"?

hursom så tror jag den får en ocellaris kompis :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...