Gå till innehåll

Aqualight-quad-4x80watt


TgL9705

Rekommenderade inlägg

Är de någon som vet något om dessa http://www.meerwasser-aquaristik.de/onlineshop/catalog/aqualight-quad-4x80watt-180x195x55cm-mit-roehren-blue-led-p-9656.html ?

Kör nu 2st 400w halogen men blir inte riktigt nöjd med skenet,glittret är fantastiskt men färgerna är jag inte riktigt nöjd med.

Har testat 6500k,14000k och 20000k.

Har nu beställt 2st T5 armaturer bara för att testa och är det förfärligt så blir de kanske till salu om jag inte spar dem i någon skrubb.

Någon som kör akvarium med ca 8x80w och är nöjd,och isf vad kör ni för rör?

Följer med 4st 10000k och 4st blå i dessa armaturer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev inga ramper för tillfället,KN Aquaristic kunde inte skicka detta med DHL utan blev tvungen att ta specialfrakt isf och den var svindyr.Typiskt att de kom på det när det skulle skickas iväg,men de betalade tillbaka pengarna direkt så det var inga problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Armaturen ser inte ut att ha en reflektor per rör. Har den inte det skulle jag avså. Går misye om massor av ljus utan schyssta reflektorer.

Du kan nog ha rätt Ted. Det verkar vara en högpolerad skiva i toppen utav rampen. Ska man köpa till reflektorer till 8 rör kostar det väl kring 1500kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis köpt 2st 6x39w dimmbara ati sunpower till mitt nya lite mindre projekt. Riktigt prisvärda också med medföljande rör.

Till mitt gamla kar hade jag 2st 4x80w aqua connect. De fungerade jättebra men jag saknade en skyddande skiva på undersidan. Allt stänk från vattenytan träffar rör och reflektorer och de är ju svårare att rengöra än en skyddande plastskiva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Lite uppdatering. Jag beställde 2 utav dessa fast 4x54w. passade även på att köpa några bättre rör osv.

frakten gick på 19,90 Eur. kanon

men det är som vi sa innan endast en stor reflektor som sitter bakom rören.

Har inte testkört ännu för dom skall användas till ett senare proj.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom verkar väl helt ok. Man skall tänka på att det är 2x10.000 k rör i och 2 blå i en ramp så man kanske behöver uppdatera med något bättre.

Jag kommer inte testköra mina på ett tag då jag skall ha dom till ett senare projekt men jag tror jag kommer bli nöjd.

200 spänn i frakt är ju inte farligt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...