Gå till innehåll

Vad är detta? Skall jag ta bort den?


Botan

Rekommenderade inlägg

Du gissade nog rätt.

Jag gillar inte dem när de blir så stora, de brukar få åka ner i sumpen då.. förövrigt anses de som nytto djur.

Angående det där med människor så njae.. tar du på den får massvis med små nesseltrådar i huden som kan vara svåra att få bort samt gör ont etc.. "har nog hänt de flesta någon gång i hobbyn"men har aldrig hört någon som skadats av dem allvarligt vet inte om man kan vara allergisk mot det.Men mitt svar skulle vara nej, inte särskilt farligt.

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Jag har inga vetenskapliga bevis för detta men sedan jag började ha minst en boxarräka Stenopus hispidus gående i mina kar så har borstmaskpopulationen minska betydligt. i mitt RSM där det var en stor population är den nästan borta nu efter 2 år med en sådan räka.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har flera gånger sett hur putsarräkor tar små fireworms.

En försökte ta en mask som var längre än räkan men masken försvarade sig med munnen och efter någon halvtimme gav räkan upp.

Det var en intressant match att kolla. Masken fick några sår och saknade en del borst på ena sidan. Räkan var oskadad. Efter det har jag inte sett räkorna försöka ta större maskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inga vetenskapliga bevis för detta men sedan jag började ha minst en boxarräka Stenopus hispidus gående i mina kar så har borstmaskpopulationen minska betydligt. i mitt RSM där det var en stor population är den nästan borta nu efter 2 år med en sådan räka.

MVH Lasse

Har samma erfarenhet, jag har t.o.m ympat in borstmask och jag vet att jag har ett gäng, men populationen är försvinnande liten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...