Gå till innehåll

Problem med Tunze 7096 Multicontroller


kallehornstrom

Rekommenderade inlägg

Jag har nyligen uppdaterat mjukvaran i enheten men nu får tunze-programmet ingen kontakt med den (felmeddelande: "acces to com1 denied" "no unit found")

Jag har testat att flasha om med avrootloader, installerat om drivrutinerna för virituella serieportar samt testat att byta com port. (jag har även testat en annan usb-kabel). Hittade en lösning här: http://www.marineaquariumsa.com/showthread.php?t=23711 men den funkade inte.

Enheten fungerar som vanligt (växlar mellan pumpar osv) så problemet lär vara i datorn (windows 7).

Kanske någon kan hjälpa mig i rätt riktning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova att ta avinstallera drivrutinen, Starta om och stoppa i kontrollen efter omstart. Den borde be om drivrutin igen. Troligen kolliderar den med någon annan drivrutin. Inte ovanligt med just USB-2-Serial usb drivers, har själv skrivit några i mina dar. Denna fungerar hur bra som helst under Win7(x64).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova att ta avinstallera drivrutinen, Starta om och stoppa i kontrollen efter omstart. Den borde be om drivrutin igen. Troligen kolliderar den med någon annan drivrutin. Inte ovanligt med just USB-2-Serial usb drivers, har själv skrivit några i mina dar. Denna fungerar hur bra som helst under Win7(x64).

Sitter på jobbet nu men jag ska testa det sen. Tack för tipset.

Vore f.ö bra om det fanns något sätt att kolla vilken drivrutin som den isåfall krockar med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 5 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...