Gå till innehåll

Walle_j:s Percula 90


Walle_j

Rekommenderade inlägg

Får väll starta en tråd jag också om mitt nystartade akvarium.

Detta är mitt första försök med saltvatten.

Det som har hänt ännu är att jag har fått i vatten och lagt stenen som jag tror att jag vill ha den.

Nu är det bara att vänta på att det ska mogna till sig lite och under tiden försöka komma på vad jag vill ha i för något.

Tanken är att ha mjukkoraller iallafall. Sen får vi se vad det blir för fisk.

Lägger in ett par bilder med.

post-6103-14468922890498_thumb.jpg

I veckan ska jag handla lite vattentester och annat smått och gott och hänga upp belysningen om jag bara kommer på hur jag vill ha det.

Återkommer när det hänt lite mer.

post-6103-14468922890323_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Idag har jag plockat runt stenen lite. Tyckte det blev bättre såhär. Men kom gärna med förslag.

Jag har även bytt lysrör så det är nu 3st blå och 3st vita.

En fundering hur högt över baljan ska man hänga rampen nu när jag ska sätta upp den i vajrarna?

Sen en bild med.

post-6103-14468922904884_thumb.jpg

post-6103-14468922904691_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som skulle kunna ge ett förslag på fiskmix som passar en nybörjare?

Har ungar så clowner och en doris står högt på önskelistan. Men beroende på vem man frågar käns det som paletten blr lite stor eller vad tror ni kan man köra en sådan i mitt kar?

Skulle vilja ha så färglada fiskar som möjligt men när jag kollar på Reeflex så blir man ju fartblind av alla fina fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igår blev det en sväng till Stig tillsammans med Reefen. Var kul att åka dit och titta. Fick med mig lite tester, salt och så fick 5 st sniglar följa med hem. Något som rör sig i baljan iallafall. Det var kul att se lite fisk "live" så nu återstår bara att bestämma inriktning med. Det fins för mycket kul bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var kul att titta på hans stora alvarium. Om han hade fått in ny fisk vet jag inte eftersom det var första gången jag var där. Han hade några mindre blå fiskar som var väldigt fina men jag kommer inte ihåg vad det var för några. Att det ska vara så svårt att komma ihåg :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...