Gå till innehåll

Problem med sidan


Lasse

Rekommenderade inlägg

Hej

Är det fler än jag som upplever SG långsamm med siduppdateringarna ikväll. Dessutom verkar det vara svårt att ladda upp inlägg - man märker inte om inlägget är uppe förrän man går tillbaka till ämnet.

MVH Lasse

PS nu var det så att jag fick upp att den nya tråden inte var uppe men om jag tog en anna browser och närmade mig sidan via den så fick jag fram en uppdaterad sida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jovars lite segt, två varianter har jag identifierat

- Sidan laddar direkt på klick men den är seg, kollar i firebug på tiden så ligger den runt 4 sek för att ladda hela sidan

- Sidan laddar inte alls först utan står och väntar på svar i 10-15 sek, sen laddar den såsom alt. 1

Jag gissar att det har att göra med att man ligger på ett webhotell och delar CPU och ram minne med ett gäng andra...

Apropå det så är det inte så dyrt längre med en egen burk, eller virtuell sk "VPS" iaf.... allt är relativt förvisso o jag vet inte vad box kostar, men ändå, en av de vettigare sakerna man kan lägga medlemsmedel på är ju SG sidans prestanda kan jag tycka :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svaret från box:

"Hej!

Jag har kollat i loggarna och kan inte se något direkt som kan tyda på hög belastning vid den tidpunkten.

Våra övervakningsservrar har inte heller rapporterat något.

Hur länge varade problemet?

När jag kollar i era loggar ser jag frekvent detta felmeddelande:

File does not exist: /home/6/b0008126/www/saltvatte<wbr>nsguiden.se/annonser/data21

Hälsningar

Mattias"

verkar som om vi har nåt som pekar mot något som inte finns... torde inte slöa ner forumet dock, men värt att kolla upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...