Gå till innehåll

Katastrof!!! ljusrampen åkte i karet.....


nike83

Rekommenderade inlägg

håller på att starta upp mitt nya kar i min nya lägenhet

igår hände det.... en skruv till wire-kittet hade åkt och när vi stod och grejade så åkte armaturen ner i vattnet.... det som var surt var att det var sidan där drivdonen sitter....

rampen är en äldre ATI med 6x80W.

idag när jag skulle testa om det hade torkat, så går jordfelsbrytaren.... dock så går inte strömmen när jag startar fläkten (en egen kontakt)!

förslag på vad jag ska göra? ringa försäkringsbolaget?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spola rampen med sötvatten eller ännu hellre alkohol typ isopropanol för att "tvätta" bort saltet. Har allting redan torkat ifrån igår så är det nog bara att skriva upp det på "drulle kontot" och ringa försäkringsbolaget.

Mvh Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska testa med hårfönen i morgon! sååååå jävla surt! kostar 10papp för en ny. drivdon kostar 700kr styck, så det känns som det billigaste alternativet!

jag har dock drulleförsäkring, men frågan är om hur mycket jobb de är att få ut några ynka kronor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle ställa den i duschen och bara vräka på!!! Det är ingen idé att köra hårtork imorgon då det förmodligen redan är för sent idag.. Det fungerar på mobiltelefoner som legat i saltvatten att tvätta med isopropanol och metodiskt skölja bort saltet. Men jag tror din ramp är död tyvärr :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...