Gå till innehåll

Göra refugium av överrinningsboxen?


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Miracle mud är jag inte så påläst på men deras reklam på youtube får ju TV-shop o se seriösa ut ;)

När det kommer till ljuset så vill algerna ha lite mörker dom med, 16-18 tillar är max vad jag skulle köra med ljus.

Kan du få tag på nåt med 630nm dioder så skall det vara något vassare än dom vanliga vita när det kommer till alger.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Miracle mud är jag inte så påläst på men deras reklam på youtube får ju TV-shop o se seriösa ut ;)När det kommer till ljuset så vill algerna ha lite mörker dom med, 16-18 tillar är max vad jag skulle köra med ljus.Kan du få tag på nåt med 630nm dioder så skall det vara något vassare än dom vanliga vita när det kommer till alger.//NiXoN
Håller med om att MM hypar ganska hårt med har samtidigt hört mycket positivt om geggan.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle du ha nytta av det då?

Jag menar bara att nitraten brukar ju inte vara nåt större problem förutom att det nollas relativt lätt i ett revkar.

Leran är ju intressant men jag blev rätt tvekasam då det kändes som "snake oil" när man såg reklamen...

Refugium ger som bonus lite extra mat till karet så det skulle nog inte vara helt fel hur man än vänder på det.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...