Gå till innehåll

remnes kar/projektbabbel-tråd


remne

Rekommenderade inlägg

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 9 månader senare...

Nej, är inte släkt med "remne"-släkten överhuvudtaget :)

Korallerna åkte i soptippen, jag orkade inte hålla på och fragga av. Karet ser ganska skräp ut just nu, hade en rejäl utrensning för ett par veckor sedan. Får se om jag vågar lägga upp en bild framöver ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag tror att det är ett svampangrepp ovanpå en parasit. Jag hade ett liknande på en Centropyge bispinosa. En putsarräka rensade det mesta utanpå på några dagar men det blev ett litet hål i huvudet kvar. Under ett par veckor var dvärgkejsaren flera gånger om dagen hos putsraräkan som undan för undan grävde ur ett större och större hål i huvudet på fisken. Jag trodde fisken skulle dö när räkan nådde hjärnan.

Till slut var hålet 3-4 mm i diameter och lika djupt. Men då slutade fisken gå till räkan och allt läkte igen på någon månad. Uppenbarligen satt det någon parasit där som räkan till slut kom åt. Efter detta hade jag fisken kvar i 5 - 6 år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag införskaffade ett par putsarräkor dagen efter, och dom verkar faktiskt ha gjort sitt jobb!

Det tog ett par dagar, sedan var den lurviga vita "vävnaden" borta, och ett fint köttsår endast kvar. Tog en dagsfräsch bild (1 månad senare från inköp av räkorna) där man att såret läker på bra.

post-2391-144689323443_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 år senare...

Hej,

 

Nej jag har skänkt allt levande till fenomenmagasinet i gamla Linköping. Det står ett 1500liters kar där, som jag hoppas korallerna mår bra i. Kändes bättre än att fragga upp allting och sälja. :)

 

Mitt kar är ute för försäljning. Fungerar inte riktigt tidsmässigt just nu, så blir en paus på några år. :)

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...