Gå till innehåll

Kan annonser bara försvinna??


Freddi

Rekommenderade inlägg

Som överskriften säger!!

Kan annonser bara försvinna???

jag var inne på en annons från Maack och tittade och skulle även skriva då gick det plötsligt inte.

Uppdaterade och all text var borta samt att det är nån annan stog som startare av annonsen.

Vad jag har fattat så kan man inte plocka bort en annons själv!!

Är det nån bugg eller strul med forumet annars måste ju nån administratör gjort nått???????

Eller är det bara jag som har detta problemet?????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maack

user-online.png

avatar4988_1.gifNamnHenrikReg.datumJan 2010OrtSkurupAkvariestorlek600 + 230Inlägg185Tack0Tackad 0 ggr i 0 inlägg

[h=2]Årsaken till detta är nu mycket enkelt. Allt vad som finns av moderator på detta forum, tycker att det är mycket viktigt att kväve mig som person. Det är Vargklo läs: VÂRGKLO som har raderar min annons. Han tror att jagg säljer för DO genom en annons (hur gammal är Vargklo ?)-

Orsaken är att jag lägger ner, När fisk är sålt kommer det som är kvar av koraller, och till sist mit kar. Orsaken till att jag lägger ned, kan man läsa den pm Vargklo har skicket. Men prov också att frågar Laggeman och Piwin och .....

Snälla alle moderator. Lat mig för f.. sälja mina salt sakar, och då är jag borta. But belive, I will still drive the car for DO with a big smile)

Moderator's upplysning:
mod.gif
Regelbrott:

2.3 Om du inte håller med - Om du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att börja diskutera detta i forumet utan alla kontakter ska ske via PM.

Då det var ett antal anmälningar på din annons och att du kör för DO så är det kanske inte så långt till tankarna om att du kanske hade haft fiskar från just DO till försäljning utanför den vanliga kanalen? Därav utflyttningen av din annons. När sedan Calle tar kontakt via PM för att få klarhet i det hela samt informerar och upplyser om våra regler så väljer du att svara på hans PM samt bifoga denna diskussion i forumet, vilket bryter mot våra gällande regler.

Jag flyttar ut din annons igen och hoppas du får sålt dina fiskar, koraller och akvarium så smärtfritt som möjligt och jag hoppas även att vi slipper vidare diskussion om detta så att vi inte behöver ta bort fler inlägg eller trådar igen.
Ändrat av Laggeman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hr. Vargklo (calle bland vänner) Är du snäll och up-loade min annonce igen, nu när du vet hur stor fel du har gjort. Och bara så du vet, där kommer en annons mere imorgen ang. dom koraller som är kvar. Och till sist mit kar med teknik. Och så ville ett ursäkt från din sida vare helt på sin plats.

//Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hr. Vargklo (calle bland vänner) Är du snäll och up-loade min annonce igen, nu när du vet hur stor fel du har gjort. Och bara så du vet, där kommer en annons mere imorgen ang. dom koraller som är kvar. Och till sist mit kar med teknik. Och så ville ett ursäkt från din sida vare helt på sin plats.

//Henrik

Calle har handlat helt enligt våra regler, om du läser igenom dem igen så ser du att det är du som har regelbrott på din lista över förseelser.

Att fråga någon om hur det kommer sig att man säljer ett stort antal fisk utan att nämna det i sin annons ställer ju en del frågor, helt klart. Detta är inte det samma som att anklaga någon för något. Så det borde kanske vara tvärt om, att du ber Calle om ursäkt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som överskriften säger!!

Kan annonser bara försvinna???

jag var inne på en annons från Maack och tittade och skulle även skriva då gick det plötsligt inte.

Uppdaterade och all text var borta samt att det är nån annan stog som startare av annonsen.

Vad jag har fattat så kan man inte plocka bort en annons själv!!

Är det nån bugg eller strul med forumet annars måste ju nån administratör gjort nått???????

Eller är det bara jag som har detta problemet?????

Som svar på din fråga, ja:

2.6 Inlägg, bilder, signaturer, avatarer & annonser kan plockas bort -

En moderator kan utan förvarning redigera eller ta bort inlägg, bilder, signaturer, avatarer och annonser.

För att en tråd inte ska upplevas som konstig eller osammanhängande så kan detta även komma att gälla inlägg som besvarar eller kommenterar inlägg som plockats bort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nån kanske kunna berätta på ett ungefär hur mycket fisk det handlade om i annonsen? Jag har inte sett annonsen och då är det inte så lätt att veta vad man skall tro om den här historien.

Annars borde väl inte det här vara allt för svårt att hantera, om Maack lägger in en bild på karet han tänkt sälja där det syns vad det är i det så borde det väl inte vara så mycket mer att diskutera sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nån kanske kunna berätta på ett ungefär hur mycket fisk det handlade om i annonsen? Jag har inte sett annonsen och då är det inte så lätt att veta vad man skall tro om den här historien.

Annars borde väl inte det här vara allt för svårt att hantera, om Maack lägger in en bild på karet han tänkt sälja där det syns vad det är i det så borde det väl inte vara så mycket mer att diskutera sen.

Det handlade om kanske ca 10 fiskar, och han beskrev att han skulle lägga ner, vidare annons med koraller o teknik skulle komma upp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nån kanske kunna berätta på ett ungefär hur mycket fisk det handlade om i annonsen? Jag har inte sett annonsen och då är det inte så lätt att veta vad man skall tro om den här historien.

Annars borde väl inte det här vara allt för svårt att hantera, om Maack lägger in en bild på karet han tänkt sälja där det syns vad det är i det så borde det väl inte vara så mycket mer att diskutera sen.

Det handlade om kanske ca 10 fiskar, och han beskrev att han skulle lägga ner, vidare annons med koraller o teknik skulle komma upp!

För de som är nyfikna så finns annonsen här:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?43066-Fisk-s%E4ljes.

I annonsen skriver han ingenting om att han ska lägga ner, det kom upp här i tråden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite dåligt tajmat att lägga ut en sådan annons att man ska sälja fiskar samtidigt som att han anordnar årets sista körning för DO.

Det är väldigt lätt att hoppa till en slutsats att han tömmer karet till förmån för nya fiskar från De Jong. Och att de första fiskarna är gamla De Jong Fiskar.

Om det är mot regler eller ej, det är upp till moderatorerna. Men det är en klar gråzon.

Jag stöttar moderatorerna. Det är inte lätt att moderera gråzonen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om nu Maack vill sälja sina fiskar, vilket jag tycker man ska utgå från är just hans fiskar, så borde väl inte det vara ett problem.

Att det sen är "många" fiskar torde väl antingen betyda att han har ett stort akvarium och behöver "gallra" lite eller att han helt enkelt vill sälja lite fiskar för att intresset svalnat eller någon annan av de andra tusen förklaringar som kan finnas till att man vill sälja. Vilket jag trodde va helt ok att göra här på forumet så länge man gjorde det i rätt forumsdel och inte sålde uppenbart stöldgod eller liknande?

Detta är inte för att ifrågasätta någons agerande eller så men är det inte så att personliga motsättningar står bakom annonsens försvinnande? Om någon nu misstänker Maack för att sälja åt DO är det väl enklast att konfrontera honom med detta påstående.

Nekar han då till detta, vilket han självklart gör om så inte är fallet, så tycker jag inte man ska ta bort annonsen bara för att man "misstänker" något. Maack är väl "oskyldig" tills motsatsen är bevisad, inte tvärtom.

I övrigt tycker jag sälj och köp forumet fungerat utmärkt här inne då jag själv både köpt och sålt en hel del.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hr Laggeman Jimmy

Hur f... kan det väre så att det bara jag som skall skriva när jag går på toa, hur när jag ......., Jag kan väll för f.... själv bestämma i vilken ordning jag säljar mina ting eller hur ?. Måsta jag skrivar att jag lägger ner för att få sälja et 10-tals fisk ?? Laggerman är en dom som gör att jag lägger ner !!. Laggerman du som själv handlar från DO, men fram för alla dina moderator kompisar gör du inte. Hur kommer det sig jag skall be Calle om ursäkt ??. Jag lägger in en annons, Vargklo (Calle) tager bort den, och skickat den pm till jag som jag har copy/past i denna tråd. Skall jag fråga om tillstånd hos en moderator innan jag lägger en annons in på detta forum ? Svar vänligen på detta Jimmy.

Jag har skrevet till Vargklo att jag lägger ner, grundat att jag har trött på detta forum som en i h..... Jag har flertal av pm´r om inlägg som Laggerman har "deleted".

Noga som tvekar på detta, då ring Micke på Håkanstorp Zoo i Malmö och fråga honom vem som har gjort en beställning på ett 200x100x70 cm kar inkl. en BTN amazons bakgrund. Ni kan också ringa Ciklidcenteret i Köbenhavn och fråga Martin där vem som har beställt 10 styck Jumbo Blue Diamond discus från Stendker i Tyskland till leverans i Dec/Jan.

Jag tycker detta är så sjukt, men jag är så övertycket om att det är helt korrekt det jag gör (lägger ner). Min beslutning blev truffen i sista veckar, då jag villa handla en doseringspump hit på guiden, och vår jag skrev till säljer att jag gärne ville köpa den, men till mera en va den kostar från nu. Sedan kom sälja tillbaka med et link till Bioted och skrev att jag nok hade fel då prisen var xxxx, Da postad jag ett link till en danks handlar som bekräftad att jag had rätt. Mit inlägg blev radared av Laggeman, men säljares inlägg med link mv blev kvar. Jag fikk en pm från Laggerman om att jag kunna acceptera säljas pris eller fly fan

Där kommer annons (om jag får tillstånd) på et Deltec möbelkar på 530 L allt inkl. Där kommer också en annons på mitt LED ljus,. samt 4 x tunze 6105 inkl. multi controller. Men det bliver när jag vill lägga det in, inte när detta kartell säger att jag skall !!

Låt mig för f.. sälja mina saker, så jag kan komma iväg från detta

PS: Ifall laggerman också deleter detta, då har jag kopia.

//Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att man karantänför ett inlägg eller annons som är i gråzonen är ju självklart. Sen skickade ju Calle ett PM där han vänligt bad om mer information, nu är annonsen tillbaks då det blev klart att det var nerläggning det handlade om. Man brukar skriva nåt om varför man säljer stora mängder saker. Annars undrar man ju varför, själv skulle jag blivit orolig om nån säljer massa fisk utan att säga varför, kan ju vara nån sjukdom eller liknande. Att det nu var Maack som gjorde det så tror jag många liksom jag trodde att det handlade om DO djur, och därför vågade folk köpa..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om nu Maack vill sälja sina fiskar, vilket jag tycker man ska utgå från är just hans fiskar, så borde väl inte det vara ett problem.

Att det sen är "många" fiskar torde väl antingen betyda att han har ett stort akvarium och behöver "gallra" lite eller att han helt enkelt vill sälja lite fiskar för att intresset svalnat eller någon annan av de andra tusen förklaringar som kan finnas till att man vill sälja. Vilket jag trodde va helt ok att göra här på forumet så länge man gjorde det i rätt forumsdel och inte sålde uppenbart stöldgod eller liknande?

Detta är inte för att ifrågasätta någons agerande eller så men är det inte så att personliga motsättningar står bakom annonsens försvinnande? Om någon nu misstänker Maack för att sälja åt DO är det väl enklast att konfrontera honom med detta påstående.

Nekar han då till detta, vilket han självklart gör om så inte är fallet, så tycker jag inte man ska ta bort annonsen bara för att man "misstänker" något. Maack är väl "oskyldig" tills motsatsen är bevisad, inte tvärtom.

I övrigt tycker jag sälj och köp forumet fungerat utmärkt här inne då jag själv både köpt och sålt en hel del.

Helt rätt

Men Vargklo plockar bort annonsen på samma tid som han skickar en pm till mig där han ber mig återkomme. Jag återkom innom 45 min efter han skicket den pm till jag. Men annosen var redan borta, och är inte lagt in igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hr Laggeman Jimmy<br><br>Hur f... kan det väre så att det bara jag som skall skriva när jag går på toa, hur när jag ......., Jag kan väll för f.... själv bestämma i vilken ordning jag säljar mina ting eller hur ?. Måsta jag skrivar att jag lägger ner för att få sälja et 10-tals fisk ?? Laggerman är en dom som gör att jag lägger ner !!. Laggerman du som själv handlar från DO, men fram för alla dina moderator kompisar gör du inte. Hur kommer det sig jag skall be Calle om ursäkt ??. Jag lägger in en annons, Vargklo (Calle) tager bort den, och skickat den pm till jag som jag har copy/past i denna tråd. Skall jag fråga om tillstånd hos en moderator innan jag lägger en annons in på detta forum ? Svar vänligen på detta Jimmy. <br>Jag har skrevet till Vargklo att jag lägger ner, grundat att jag har trött på detta forum som en i h..... Jag har flertal av pm´r om inlägg som Laggerman har "deleted".<br>Noga som tvekar på detta, då ring Micke på Håkanstorp Zoo i Malmö och fråga honom vem som har gjort en beställning på  ett 200x100x70 cm kar inkl. en BTN amazons bakgrund. Ni kan också ringa Ciklidcenteret i Köbenhavn och fråga Martin där vem som har beställt 10 styck Jumbo Blue Diamond discus från Stendker i Tyskland till leverans i Dec/Jan. <br><br>Jag tycker detta är så sjukt, men jag är så övertycket om att det är helt korrekt det jag gör (lägger ner). Min beslutning blev truffen i sista veckar, då jag villa handla en doseringspump hit på guiden, och vår jag skrev till säljer att jag gärne ville köpa den, men till mera en va den kostar från nu. Sedan kom sälja tillbaka med et link till Bioted och skrev att jag nok hade fel då prisen var xxxx, Da postad jag ett link till en danks handlar som bekräftad att jag had rätt. Mit inlägg blev radared av Laggeman, men säljares inlägg med link mv blev kvar. Jag fikk en pm från Laggerman om att jag kunna acceptera säljas pris eller fly fan       <br><br>Där kommer annons (om jag får tillstånd) på et Deltec möbelkar på 530 L allt inkl. Där kommer också en annons på mitt LED ljus,. samt 4 x tunze 6105 inkl. multi controller. Men det bliver när jag vill lägga det in, inte när detta kartell säger att jag skall !! <br><br>Låt mig för f.. sälja mina saker, så jag kan komma iväg från detta  <br><br>PS: Ifall laggerman också deleter detta, då har jag kopia.<br><br><br>//Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall jag tajme hur när jag vill lägge när efter när DO leverera i Sverige ????

PS: Om det är är "gamla" DeJong fisk jag har mitt kar, va är problemet med det ?

Där inte på nogat vis tale om en gråzone. Där är klar tale om diskriminering och blacklistnig. Jag önskar att jag bott i Sytt-Korea. Där villa jag ha mera frihet end jag har haft hit.

//Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om nu Maack vill sälja sina fiskar, vilket jag tycker man ska utgå från är just hans fiskar, så borde väl inte det vara ett problem.

Att det sen är "många" fiskar torde väl antingen betyda att han har ett stort akvarium och behöver "gallra" lite eller att han helt enkelt vill sälja lite fiskar för att intresset svalnat eller någon annan av de andra tusen förklaringar som kan finnas till att man vill sälja. Vilket jag trodde va helt ok att göra här på forumet så länge man gjorde det i rätt forumsdel och inte sålde uppenbart stöldgod eller liknande?

Detta är inte för att ifrågasätta någons agerande eller så men är det inte så att personliga motsättningar står bakom annonsens försvinnande? Om någon nu misstänker Maack för att sälja åt DO är det väl enklast att konfrontera honom med detta påstående.

Nekar han då till detta, vilket han självklart gör om så inte är fallet, så tycker jag inte man ska ta bort annonsen bara för att man "misstänker" något. Maack är väl "oskyldig" tills motsatsen är bevisad, inte tvärtom.

I övrigt tycker jag sälj och köp forumet fungerat utmärkt här inne då jag själv både köpt och sålt en hel del.

Om du har någon information som inte vi andra har angående personliga motsättningar så är du välkommen att skicka ett PM eller mail till någon moderator om detta. Till skillnad från andra så postar vi inte PM-diskussioner publikt, utan håller dem privata, som sig bör.

I frågan om att flytta ut en tråd som är "misstänksam" så handlar det om att ge samma chans till alla. Då Henrik kör åt DO och det är en ny sändning på G så fanns en misstanke att dessa kunde vara från DO och inte från Henriks eget kar, och eftersom våra regler säger att alla handlares annonser skall finnas i deras eget forum så flyttades annonsen ut och ett vänligt formulerat mail med en enkel fråga skickades till Henrik vilket han valde att ta rakt ut i forumet istället för att svara Calle.

Att först ta kontakt med säljaren och sen plocka bort annonsen är dessvärre inget som fungerar så bra alltid då man oftast inte får svar och kan göra det som är rätt. Tar man däremot och flyttar bort annonsen, ställer frågan och ber dem återkomma så man kan flytta in den igen, då får man oftast ett svar rätt så omgående.

Att vara moderator är ofta inget tacksamt jobb, alla vi som gör detta ställer ju upp för att forumet ska vara en så trevlig plats som möjligt för alla. Alla är inte vän med alla och ibland känner folk sig trampade på tårna och det är ju olyckligt i alla lägen, men man måste se till den breda massan och försöka att ta de beslut man gör för allas bästa. Självklart kan man sluta bry sig, men hur kul är det i längden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...