Gå till innehåll

Sump till RSM kar???


dampen

Rekommenderade inlägg

Kolla följande

Www.drakfisken.se alt www.tritonakvarium.se tex.. Troligtvis har Bioted marin också.

Men man får som sagt göra lite åverkan i plasten på baksidan för att få till det. Sen behöver du en returpump på Max 1500 liter eller något mindre, för att få tillbaka vattnet i karet.

Tänk nu på hur du ska designa inne i bänken så du verkligen utnyttjar all yta. Och höjden för den delen.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla följande

Www.drakfisken.se alt www.tritonakvarium.se tex.. Troligtvis har Bioted marin också.

Men man får som sagt göra lite åverkan i plasten på baksidan för att få till det. Sen behöver du en returpump på Max 1500 liter eller något mindre, för att få tillbaka vattnet i karet.

Tänk nu på hur du ska designa inne i bänken så du verkligen utnyttjar all yta. Och höjden för den delen.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag har ett 110 liters kar som jag funderar på att ställa bredvid

när jag nu skall flytta Rsm karet till källaren...

Många Tack Manne/Laggeman skulle inte överleva utan stöd...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kunskap och material - shoot!

Men kostnaden för en box är oftast inte så hög, och att kunna sova gott om natten är guld värt. En limfog som går upp när man sover eller är hemifrån är inget kul...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ett rsm förut med sump under. Jag best en överinnings box från lifereef, funkade super. Tunze är för stor, funkar inte om man ska ha kvar rs skummaren.

Men, alltid ett men, boxen tar lite platts bakom, så om man inte gör ett hål bakom så kan inte karet stå ända in mot väggen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...