Gå till innehåll

Maxspect Mazarra


lynxen

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

jag har 3 st av dessa och en control enhet hemma.

de lyser på bra, och det känns som med control enheten så kan man programera upp hur det ska lysa ganska enkelt, finns även ett preset läge som är förprogramerat som jag kör på (börjar dimmas upp vid 8, lyser fullt vid 10 och dimras ned vid 16 och är helt släkt vid 22 och kör månljuset hela nattan.)

sen finns det en dawn/dusk funktion som fördröjer ljuset på varje modul så det blir som solen går upp och ner.

och weather inställningen finns i 3 lägen Sunny/cloudy/rainy, typ lite/mer/Sjukt mkt, den va rolig i 1 dag sen vart man less på att de dimmrade o hade sig.

den passiva kylningen va inte så jätte bra, kör du på 100% på alla kanaler blir den för varm ändå, så montera fläktarna direkt. fördelen va att när armaturen vlir 60grader så drar den ner till 50% av sig själv så brinner inte armaturerna upp iaf.

det verkar vara lätt att byta linser och dioder om man skulle vilja det.

jag tycker att ställningen va bra, lätt att montera och finns hur mkt olika alternativ som helst.

jag är nöjd med det hela och verkar som de få korallerna jag har är nöjda med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har 3 st av dessa och en control enhet hemma.

de lyser på bra, och det känns som med control enheten så kan man programera upp hur det ska lysa ganska enkelt, finns även ett preset läge som är förprogramerat som jag kör på (börjar dimmas upp vid 8, lyser fullt vid 10 och dimras ned vid 16 och är helt släkt vid 22 och kör månljuset hela nattan.)

sen finns det en dawn/dusk funktion som fördröjer ljuset på varje modul så det blir som solen går upp och ner.

och weather inställningen finns i 3 lägen Sunny/cloudy/rainy, typ lite/mer/Sjukt mkt, den va rolig i 1 dag sen vart man less på att de dimmrade o hade sig.

den passiva kylningen va inte så jätte bra, kör du på 100% på alla kanaler blir den för varm ändå, så montera fläktarna direkt. fördelen va att när armaturen vlir 60grader så drar den ner till 50% av sig själv så brinner inte armaturerna upp iaf.

det verkar vara lätt att byta linser och dioder om man skulle vilja det.

jag tycker att ställningen va bra, lätt att montera och finns hur mkt olika alternativ som helst.

jag är nöjd med det hela och verkar som de få korallerna jag har är nöjda med det.

upp med bilder!

varifrån köpte du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag köpte från triton, dock var beställnings tiden enorm men de verkar som att maxspect har lite problem att få ut alla armaturer som är beställda

beställde typ när dessa kom för att min lysrörs armatur gick sönder.

Några bilder

100% alla kanaler

post-4792-1446892389925_thumb.jpg

Kl20 på preset läget runt 30%

post-4792-14468923899055_thumb.jpg

kontroll panelen

post-4792-14468923898871_thumb.jpg

post-4792-14468923898683_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte hänga min i vajrar för att slippa kontakt med karet + slippa ev att det bognar pga långa skarvar.

Ser riktigt bra ut, otroligt luftigt och rent.

En fundering: Har du sett någon hänga dessa i vajrar? Min undran är om infästningen, som används mot de vanliga bågarna, verkligen ligger i tyngdpunkten hos modulen? Eller hur hade du tänkt hänga dem?

Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur djupt är ditt kar och hur upplever du ljustrycket nere vid botten av karet.

Är det någon som har sett bilder eller film på en Mazarra med 100-graders linserna monterade?

Skulle vara riktigt fränt att montera en P-Series i mitt RSM men är lite orolig för taskig spridning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

på mina bilder är det 70graders linserna på som kommer fabriks monterat.

jag har 70cm djupt akvarium och ljuset är bra.

funderar på att byta till 100graders linserna så man får mer ljus på sidorna.

annars tänkte jag kanske köpa 1 till men de kostar en slant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anton, har du monterat railsen med "skruvarna" uppåt?

leffe, nej jag har bara skruv från varsin sida men jag kan tänka mig att det styvar upp skarvarna endel,

det hänger inte med så mkt skruv i satserna men de e bara svänga förbi en järnhandel kan man säkert få tag på skruv med rätt gänga o färg.

och nu är alla på plats och kommer nog inte flyttas på ett tag så kan kan skruva in skruvarna där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

på mina bilder är det 70graders linserna på som kommer fabriks monterat.

jag har 70cm djupt akvarium och ljuset är bra.

funderar på att byta till 100graders linserna så man får mer ljus på sidorna.

annars tänkte jag kanske köpa 1 till men de kostar en slant.

Om du byter till 100-graders på en modul, skulle du vilja posta en bild hur det ser ut med bara den tänd?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...