Gå till innehåll

bygga salt paludarium


danne031

Rekommenderade inlägg

Har fått en liten hörna i källaren till akvarieförfogande och började fundera lite på ett paludarium.

Jag har ingen som helst erfarenhet av det, tanken har legat och grott i bakhuvudet bara sedan jag för ett bra tag sedan såg ett häftigt "vulkan kar" på RC eller något annat amerikanskt forum.

Vart ska man börja med tänket? Fallgropar och givna problem? Gör inte si gör absolut så?

Karet jag har till övers idag är ett standard 222L men det finns plats för något 145cm långt så vi får se vad det slutar på. Ideal hade varit att delen ovan vatten blir någorlunda fristående så att man kan byta karet så att säga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fuktigheten är det minsta bekymret..det har jag redan i överflöd med 50 talets byggtekniker ;)

Krabbor är absolut högt på inspirationslistan, speciellt efter senaste trippen till Ted och hans diskbalja på kaffebordet.

Jag kommer genast på problemet med att bygga upp på väggen, hur säkrar man det mot rymning i sidled så att säga?

Kanske ska hålla sig till strax över kanten på karet, fast fortfarande bara som en pelare inom karets mått..och 20-25cm vatten i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...