Gå till innehåll

Vad har hänt med alla gamla bilder? Puts väck.


Rekommenderade inlägg

Tjenare, undrar var alla gamla bilder har tagit vägen? Alla mina bilder i min tråd har raderats sen 2 dagar sen. Ser att där är flera andra medlemmar som har drabbats av detta också!

Är dem helt borta eller kommer de att komma tillbaka? Lite trist om de är helt borta för där var många bilder som var fina att titta på. Och tror inte där är så många som är sugna på att ladda upp flera års samling av bilder. -sjuk-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inlägg 43 har två bilder på den sidan, på tidigare sidor finns flera inlägg med bilder vad jag kan se. Om det är så att bilderna har laddats upp via SG så ska det finnas en länk som inte funkar i de inlägg där det tidigare har funnits bilder, men den ska synas ändå.

Om det inte syns någon länk eller bild så har bilderna inte funnits på vår server utan tex imageshack och liknande.

Problemen med servern vi hade i helgen som gick har gjort att vi flyttats till en ny server där man då från Citynetworks sida inte flyttat med någon fil som ska finnas för att bilderna ska synas automatiskt. Det jobbas på detta från tekniskt håll bland folket bak guiden hela tiden för att allt ska återgå till hur det var innan kraschen, men eftersom det görs på fritid och utanför ordinarie arbetstid så kan det ta lite tid innan allt är på plats igen. Det är bra att ni påtalar de problemen ni hittar så att vi kan göra något åt dem. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser fortfarande inga bilder, men. Jag tror på er ändå, det är nog min browser som cachat lite dumt bara. För när jag provar köra IE(som jag normalt aldrig använder) så ploppar bilderna fram.

Så problemet är nog löst :-) Skönt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte syns någon länk eller bild så har bilderna inte funnits på vår server utan tex imageshack och liknande.
Wha.. ¿? Om bilden legat på en extern webserver borde det väll finnas en länk? Förutsatt att forumet inte bara sväljer BBcode, utan att visa den. (typ nu ser du den, glufs glufs, nu gör du inte. *visar tomma händer, men ser lite illamående ut*)

Så vitt jag vet är inlägget sparat i textform på forumservern, (troligtvis son text, i en databas, men i alla fall) och har man fått med sig texten, borde BBcode vara där med?

Hur som helst.

Knappast forumets "personal" som ska hållas ansvarig, ni gör ett jätte jobb, även om jag (fortfarande) inte är nöjd med forumets funktioner och struktur sedan uppgraderingen. Eftersom forumet inte haft en dedikerad server förutsätter jag att det inte varit forumets egen hårdvara, alltså borde det ligga på Citynetwork att se till så att det nya systemet motsvarar det gamla. Men man kan ju hoppas att kostnaden är lägre om man får göra konfigurationsarbetet själv...

Lycka till!

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du missförstod mig Björn, vissa externa bildsidor plockar bort bilder som inte visas på ett tag, därav att gamla trådar som kommer upp igen inte har bilder kvar som funnits tidigare. Nu är det oftast inga problem då de flesta väljer att lägga in bilder via SG direkt, men sen är det det där med att allt ska länkas rätt igen efter flytten. Som jag förstått det så ska det fungera som vanligt nu igen, men om man hittar fel någonstans så är det bara att anmäla det så tittar vi på det så snart vi kan. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...