Gå till innehåll

Pellets i filtret?


accsel

Rekommenderade inlägg

Har ett litet kar på 31 liter och iom en beställning från PWSS tänkte jag köpa något att ha i filtret. Mitt Cocoon-kar har ett hang-on filter som inte används nu och tänkte fylla det och använda så det gör lite nytta.

Är pellets som typ Easylife Symbiont användbart och kan det göra någon nytta att hjälpa LS med nedbrytning?

http://www.pwss.se/product.php?productid=7790&cat=1184&page=1

Är aktivt kol bättre och vet någon om det finns nånstans på nätet?

Tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sant, sant, inte tänkt förlita mig till någon mirakelmetod, gör redan många vattenbyten i nuläget så, men aktivt kol? har du använt det Laggeman? när man ändå kan känns det som att det skulle vara bra att ha nåt extra som hjälper till i kvävecykeln.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är aktivt kol bättre och vet någon om det finns nånstans på nätet?
Bättre än vad? Det känns som om det saknas information i ditt inlägg. Om du syftar på att det skulle vara bättre än makaronerna du länkar till, så fyller de olika funktioner, så de är inte bättre eller sämre än varandra.

Det sagt, så är porösa filtermakaroner ett gammalt filtermedium, och har din lokala handlare inte just det här märket har han säkert något annat. Brukar kallas keramik, men i sammanhanget är det skit samma. Oftast vill man inte ha annan biologisk filtrering i våra kar utöver LS'en, men vill man, är det här ett alternativ. Då oftast skummarlösa system, Lasse hade ett praktexemplar tidigare.

Aktivt kol torde eventuellt tillföra kväve, det är kanske din avsikt? Finns i så fall enklare, och mer kontrollerbara metoder för det.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...