Gå till innehåll

jimmy nano 20 liter


jimmy

Rekommenderade inlägg

Tänkte jag skulle lägga upp några bilder poå mitt nano ett kar som jag har bara för att experimentera lite med.

Jag hälde tex i vodak i det för ca en månad sen å har fortsat med det varannan vecka.

Jag märker väll inget negativt med det men kanske inte heller något posetivt ännu men jag kommer nog att fortsätta ett tag till å se vad som händer.

När jag hälde i vodkan första gången så kanske det blev lite mycket för alla skivanemonere började slemma å hela karet blev gråt men det gav sig på en vecka jag bytte inte vatten eller nåntingen det är ju liksom det som är meningen med det.

En annan sak med karet är att det går utan doppvärmare i ett föråd så vattewntemp är som högst när lampan ståt på hela dagen ca 20 grader å ner mot 14-15 på natten.

vilket gör det lite svårt för korallerna men skivanemoner verkar trivas hyfsat.

Belysningen är bara en skrivbords amatur med halogen lampa.

Vatten på fyllning direkt från kranen därav algerna.

så här ser det ut nu.

2005-02-20_135622_nano1.JPG

så här såg det ut efter min fest med vodka i karet.

2005-02-20_135708_nano2.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om jag köper en värmare så kommer man ju att lägga i några koraller å så lite vatten byten å kanske en fisk å sen rinner det på.
Hehe.. Vet precis hur det är. Mitt karantänskar är inget karantänskar längre.. smiley9.gifUtan ett refugium som är fristående. startade upp ett nytt karantänskar förra veckan, men det är nog bäst att jag tömmer det på vatten annars så händer väl samma sak igensmiley37.gif
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om jag köper en värmare så kommer man ju att lägga i några koraller å så lite vatten byten å kanske en fisk å sen rinner det på.
Hehe.. Vet precis hur det är. Mitt karantänskar är inget karantänskar längre.. smiley9.gifUtan ett refugium som är fristående. startade upp ett nytt karantänskar förra veckan, men det är nog bäst att jag tömmer det på vatten annars så händer väl samma sak igensmiley37.gif

smiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är själv inte så insatt i vaodka metoden utan bara provar lite för skojs skull inget jag skulle göra i mitt riktiga kar.

Finns en länk nånstans som förklara hur denna metod fungera men jag har den inte själv men det finns säkert nån som kan ge dig den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...