Gå till innehåll

Marsa Alam - Gorgonia Beach


Lill-Burt

Rekommenderade inlägg

Hej!

Kom idag hem från Egypten med ca 600 undervattensbilder! (Skall lägga upp ett par här senare)

Snorkla ett par dagar med haj i närheten & fick 3 helt okey bilder med tanke på 7-10m djup som den var på när jag tog bilderna.Dock är dom lite vit "dimmiga" kanske pga att dom är tagna från ytan & neråt?Tänkte höra om någon här är bra på att redigera bilder som kanske skulle kunna hjälpa mig med det om jag mejlar över dom?

Undrar om det är Whitetip reef shark eller Oceanic white tip...jag tycker det liknar mera Oceanic white tip men den ska tydligen inte va lika vanlig som white tip reef shark.

Mvh Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack...skulle säkert va kul att dyka.synd att man aldrig har testat ännu.har lite problem t.o.m med att ha snorkeln i munnen så jag har bara grodfötter & cyklop..aldrig testat dyka med tuber.jag dök ner & tog bild när dykarna var vid vraket dock på 10-12m djup..han vart lite förvånad att se mig där nere ser det ut som på bilden :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Ouscazz sa så behöver man RAW filerna för att fixa med den riktiga magin, speciellt vitbalansen, det går ju alltid att skrapa fram lite mer detaljer ur en jpeg, men sen förstörs ju en del av det man får fram genom att man igen komprimerar det med jpeg, därför man alltid om man har möjligheten att spara som RAW ska göra det, minne är billigt jämfört med svårredigerade bilder där man förstör data. Men du kan ju skicka några originalbilder till mig så kan jag se vad jag kan göra med dem.

attachment.php?attachmentid=67350&d=1323274030&thumb=1post-4092-14468923786103_thumb.jpg

Ändrat av Benighted
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Det är en white-tip

Oceanic har mycket rundare ryggfena och längre bukfenor.

Oceanic är betydligt större och tyvärr inte alltid så trevlig.

Vi hade en runt oss vid ett dekostopp när vi dök efter hammarhaj vid Elphinstone. Lite stressande faktiskt. Cirklarna runt oss blev allt snävare och vi ville undvika att bryta dekon.

Kanske det var vid Elpinstone du tog hajbilden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...