Gå till innehåll

Från 240 liters Juwel till 13 liters Dymax


Cosmo

Rekommenderade inlägg

Är riktigt sugen på att skaffa ett jag med! Frågan är bara vad man kan ha för fisk. Små clowner men finns det någon annan bra fisk som passar?

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Går det att styra belysningen på timer eller måste man göra det manuellt?

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Clowner är INTE att rekommendera till ett så litet kar! Fiskar som de från Trimma-släktet blir väldigt små och fungerar, men man ska inte ha i större fisk, det är djurplågeri i mina ögon.

Angående timer så är det bara att sätta den på kontakten i väggen så har du en timerstyrning på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är riktigt sugen på att skaffa ett jag med! Frågan är bara vad man kan ha för fisk. Små clowner men finns det någon annan bra fisk som passar?

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Köp!!! Håller dock med Laggeman, det är bara nanogobies som passar. Finns en del att välja mellan och de är ganska roliga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är riktigt sugen på att skaffa ett jag med! Frågan är bara vad man kan ha för fisk. Små clowner men finns det någon annan bra fisk som passar?

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Clowner behöver åtminstående 3 gånger så stort kar som detta. 40l är aven det på gränsen! Men Eviota trimma m.m. funkar nog.

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har de nog satt något konstigt namn? enligt webben så är det Trimma rubromaculatus som kallas Firecracker Goby! Det ser det inte ut som! Misstänker att Lasse hade sett det direkt annars ;)

Har du någon bild från sidan?

//Danielj

Tror jag har svaret på vilken fisk det är: Trimma macrophthalma http://gobyfrontiers.org/gf/eg-137.htm

//Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 1 år senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...