Gå till innehåll

hur ser man om en anemon förökar sig ?


Dellan1980

Rekommenderade inlägg

Hejsan har en Greencarpet om jag förstått detta rätt blir dom ungefär 17-24 cm stora ? min är nu 23 och jag tänka kolla lite hur vet man om den ska föröka sig ? när sker detta och Delar dom sig som andra anemoner ? eller hur går det till .. ifall dom delar sig hur ser man om dom är på väg att göra det så man kan vara förberädd att flytta den andra ? Mvh Dennis

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte alla anemoner som förökar sig genom att dela på sig. S. Haddoni är, vad jag vet, inte en anemon som delar på sig.

Det finns dem som "fraggar" sina S. Haddoni, dvs delar dem på mitten med en kniv. Det ska vara väldigt få av dessa djur som överlever detta dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min BTA delade på sig för inte så länge sen och den har aldrig visat sig stressad då den sitter bra på sitt ställe och breder ut sig till max så det med att sen delar på sig vid stress tycker jag är en myt isåfall. För båda delarna sitter på samma ställe.

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min BTA delade på sig för inte så länge sen och den har aldrig visat sig stressad då den sitter bra på sitt ställe och breder ut sig till max så det med att sen delar på sig vid stress tycker jag är en myt isåfall. För båda delarna sitter på samma ställe.

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Jag tror av egen erfarenhet absolut inte att det är en myt! Min har delat sig flera gånger efter att jag flytat på den eller haft den utanför akvariet. Sen har jag också märkt att dom delar sej mer om man matar dom mycket med tex räkor.

Och i havet delar dom väll sej knappast i den takt som dom gör i våra burkar. I nature blir dom ju ofta väldigt stora och kan hålla ett stort antal clowner!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...