Gå till innehåll

Intressant program


Hiper

Rekommenderade inlägg

Lite mer uttömmande info om vad som döljer sig i länken:

Röda havets koraller

Visas till 2012-01-27

Under en timme får vi följa med på en fantastisk resa till ögruppen Farasan Islands utanför Saudiarabiens kust, när amerikanska och saudiarabiska forskare åker på expedition för att undersöka de utrotningshotade korallrevens tillstånd.

Genom att studera hur korallreven har påverkats av den senaste tidens klimatförändringar kan vi få en djupare förståelse för hur vi förstör, men också hur vi har möjlighet att hjälpa jordens känsliga eko-system. Vi följer vi med forskarna när de dyker ner i en värld fylld av färgstarka och vackra koraller och fiskar. Filmad i HD-kvalité.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett programmet tidigare, ett par gånger, oftast över en bit mat. Det är lite tråkigt att det inte kommit någon uppföljning med tanke på att det är en 6 år gammal expedition. Men det tar väll bara 4 år till att få ihop finansiering till ett nytt projekt, det är ju inte som om man tar miljön på allvar från politiskt håll. Sen är jag väll iofs inte övertygad om att vi driver klimatförändringen, men min åsikt är inte så viktig i sammanhanget. Politiker hävdar att allt är vårt fel, och att det måste göras något åt situationen, men det är ingen som är villig att skjuta till resurser, och de åtgärder man vidtar går inte ut på att minska vår påverkan på miljö och klimat, utan bara att minska det tempo vi ökar vår påverkan med.

Nog om det. För de som inte sett dokumentären, se den, om så bara för att titta på en del vackra djur.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...