Gå till innehåll

Tunze 6055 power supply jumper


StoffeSwe

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt en Tunze 6055 och ska nu koppla in den. I instruktionsboken står det att man kan byta ut en "jumper" för att styra strömtillförseln mellan 12-24V. Från början sitter det en 20 v jumper i.

Jag kommer använda en controller och undrar då om den här jumpern kommer hålla ner flödet på pumpen då den bara går på 20V istället för 24V eller om det inte spelar någon roll när jag använder controller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket, det betyder att jag måste ta och byta till 24V jumpern för att kunna maxa pumpen

Helt rätt.. Kan ju vara så att förre ägaren tyckte pumpen brummade lite när den gick på Max o därför ställde ner den lite..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar hur låg spänning den klarar då, har också en Tunze 6055 med den nya wave controllern och jag kör med 12V jumper i adaptern, och ändå dimmade jag ner den på max på controllen för att få den att funka i nanokaret på 30L, på max med 12V flyttade den stenarna nästan, 24V hade inte varit att tänka på hehe hade silikonet släppt tror jag:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...