Gå till innehåll

Bridgelux 3w LEDs från Aqua style online


StoffeSwe

Rekommenderade inlägg

Ok! Skiljer endel i pris på dom och cree, man kan göra som du säger att blanda lite olika, hur är det med RB generellt, ger dom ljus för koraller eller är det mest för syns skull?

RB ger absolut ljus för korallerna.. Mest behövande efter det vita skulle jag säga..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

45 graders linser blir vääääldigt spettsig stråle på..... det blir nästan som prickar på botten. Jag har sett med 60 graders linser monterade och det tyckte jag nästan var på gränsen till för liten spridning.

skall bli väääääldigt intressant att se på era byggen när ni fått ihop dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lägger upp lite bilder på paketet, innehållet och det planerade bygget i min Mollyhotell tråd. Här är en länk till den tråden https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?45478-StoffeSwes-Mollyhotell

Jag tar gärna emot råd från folk rörande bygget, men då helst i molly tråden för att hålla infon på en plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag vet faktiskt inte hur mycket du kan komma att behöva, jag skulle inte ha mindre än 100 3w ledar, men jag skulle nog satsa på ännu fler. Förhoppningsvis så svarar någon annan som har lite mer erfarenhet av byggen för större kar.

Till mitt Percula 120 har jag maxspect 170w Semi, d.v.s jag har inte ens 0,5w per liter. Jag vet inte hur stor skillnad det är mellan Semi ledarna som finns i maxspect armaturerna och Bridgelux ledarna, men i mitt kar så har jag flera mjukisar och lpser. Innan jag stekte min montipora så trivdes den bra på botten, när jag flyttade upp den till toppen av mitt rev så blev den ljuschockad och dog två dagar senare.

Jag skulle nog vilja ha lite mer ljus om jag hade valet, men då är det inte för att få starkare ljus utan för att få större spridning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...