Gå till innehåll

Mickes 966 liters korallrev


atropos

Rekommenderade inlägg

Jaha . då har man just gjort ett vattenbyte till på 200 l , och nu får det vara nog . Kom hem efter jobb och slängde ut 5 st LPSer till då dom var mer än halvdöda . Det verkar som om det är mest LPSerna som tar skada , och varför vet jag inte .

Känns som om det är mest Montipora och 4 stora kollonier med Euphyllia kvar i karet nu . oj så tomt det är =(

Eller så är det bara jag som tycker det är tomt när det har försvunnit så här många koraller . Ingen som har användning för lite korallsklett ? . funderar stark på att odla guppy istället i nya baljan =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jävligt trist när koraller dör o man inte har en susning varför...

Hoppas det inte blir mer strul.

Skall bli kul att se ditt nya i drift.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Ja det är särskilt tråkigt när man inte vat vad felet är . 95% av koralldöden handlar om LPSer alla andra verkar ta det bra .

Får väl hoppas att jag kan ha igång karet om ca en vecka iallafall .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En del meck med karet denna helgen gjorde så att systemet rullar på fyllt med SALTVATTEN =)

Monterade in BTNen så det också blev färdigt och rördragningen är så gott som klar .

Samt att vi fick golvet uppstämpat . Bjuder på några foton som visar hur långt bygget har kommit .

Tack så mycket Leif för all hjälp ..

post-5225-14468925223596_thumb.jpg

post-5225-1446892522379_thumb.jpg

post-5225-14468925223998_thumb.jpg

post-5225-14468925224188_thumb.jpg

post-5225-14468925224405_thumb.jpg

post-5225-14468925224601_thumb.jpg

post-5225-14468925224793_thumb.jpg

post-5225-14468925224976_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Micke! Då är det snart dags att börja flytta över det som fortfarande lever i det andra karet. Ska bli kul att se utvecklingen! Är nästa träff hos dig eller? ;)

Förhoppningsvis så flyttas det över snarast men man vet aldrig vad som händer . Ja det kan väl bli en träff så småningom ska bara först annonsera efter några frigolitlådor med fraggar , sen är jag igång igen .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju kanon ut, kollat med lodet några gånger under påfyllningen?

Kommer bli tjusigt!!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Tackar .. Ja det är kollat ett x antal gånger fyllde det först med kranvatten för att se att det var tätt och kollade med lodet flera gånger då . Sen tömdes det igen och limmade BTNen .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanonsnyggt Micke! Kommer bli alldeles utmärkt när du väl får i sten och nya koraller! HAr själv förlorat lite nu i min flytt, min stora mussla bl.a. den åkte ut idag. Luktade inte hallon precis, så jag vet hur det känns!

Tack det kommer åka i runt 25 kg sten i veckan som jaghar i garaget , så får vi se till helgen om allt annat åker i då .

Måste svetsa ställningen till mina Mh , ska ju sitta 4 st 250 w över karet i väntan på att kan kommer över något kul i LED väg

Ang korallerna så kan jag bara hålla med om att det inte är så jäkla kul när man förlorar så mycket på kort tid . Man står bara som ett frågetecken och undrar vad F-n som händer , utan att hitta någon ordsak. märkligt intresse vi har

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...