Gå till innehåll

gul carpet


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

Färgblindhet är inget man ska ta för lätt på, lite tråkigt att inte kunna uppleva alla nyanser! Jag ber om ursäkt ifall du blev förnärmad på något vis, det var inte min mening.

Jag har en vän som inte kan se alla nyanser av grönt tex, de hade letat i flera veckor efter en ny cykel till honom och efter lång tid så föll hans val på den som var häftigast iaf (detta är många år sen nu och han var rätt ung. :)). När han fick frågan varför det blev just den så sa han då att den var ju coolast, men hade den bara funnits i ljusgrön så hade den varit perfekt! Gissa vilken färg den hade...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Nejdå tog inte illa vid:)! Men jag ser självklart att anemonen är grön men finns en viss gul ton i vissa ljus (enlig mig iaf) visste inte att det fanns så gula carpet anemoner som du visade så tänkte att TS kanske menade en sådan som jag har:) men min Carpet är mer grön i blått ljus och i vill ljus mer gul än grön:)

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ozric hade väl en neongul ute till försäljning för ett tag sedan? Men de är notoriskt svåra att få tag på vad jag har märkt (letar själv efter en blå). Många som säger att de kan ta in men när de väl kommer till kritan så går det inte. Skall beställa en från DO och se om det ger något resultat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...