Gå till innehåll

hjälp doppvärmare gott sönder i akvariet


carlsson

Rekommenderade inlägg

Stoppar du ner den igen är risken överhängande att en propp går, råkade ut för något liknande. Min doppvärmare sprack av att jag hade glömt att fästa den så den stod och slog mot den levande stenen så på morgonen när ungarna skulle titta på tv så funkade inte tv och akvariet var tyst. Snacka om panik och innan jag hittade felet....Vad jag än gjorde gick propparna. Gick nog åt 6 st innan jag hittade felet :-)

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite förvånad att så många använder doppvärmare. Jag har själv aldrig behövt detta eftersom rumstemeratur och tekniken i karet håller det på en rimlig lägre nivå. Med tanke på att så många får problem och t.o.m. kraschade kar pga doppvärmare så undrar jag om inte många använder dessa i onödan. Vad har du för temp utan värmare den här årstiden Rasmus?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite förvånad att så många använder doppvärmare. Jag har själv aldrig behövt detta eftersom rumstemeratur och tekniken i karet håller det på en rimlig lägre nivå. Med tanke på att så många får problem och t.o.m. kraschade kar pga doppvärmare så undrar jag om inte många använder dessa i onödan. Vad har du för temp utan värmare den här årstiden Rasmus?
tror att mångas doppvärmare går på natten min är igång var morgon vid kl 6 . den är ställd på 25 grader
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite förvånad att så många använder doppvärmare. Jag har själv aldrig behövt detta eftersom rumstemeratur och tekniken i karet håller det på en rimlig lägre nivå. Med tanke på att så många får problem och t.o.m. kraschade kar pga doppvärmare så undrar jag om inte många använder dessa i onödan. Vad har du för temp utan värmare den här årstiden Rasmus?

Innan jag introducerad levande i mitt kar provade jag utan men jag kom aldrig upp över 23 grader. Då har jag dock ingen MH.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min temperatur går mellan 23-26 grader, kör utan kylning / värme. Endast värme från leds och mina pumpar

Iofs behövs ingen doppis på dagarna, men på nätterna, vill man gå ner runt 22-23 grader verkligen?

Är det inte så stabila värden som möjligt man eftersträvar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej hamnar man neråt 22 grader så förstår jag att man använder värmare. Jag har tidigare hamnat på ca 24-25 grader på vintrarna på nätterna och det är därför jag tagit bort denna potentiella fara men jag ska också tillägga att jag har använt apparatur som varnar vid för låga och för höga temperaturer.

Det är kanske varmare i de finska lägenheterna pga allt bastande :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...