Gå till innehåll

Planering för större burk


Kulin

Rekommenderade inlägg

Börjar efter 5 månader redan känna att de 128 literna är lite för litet.

Är precis i startgroparna för en renovering av vårt kök och vardagsrum, och då i samma veva planeras lite utrymme för en större burk. Siktet är inställt på nånstans runt 300l ca.

Första steget nu är att klura på vad jag är ute efter. Tankebanorna går mellan ett percula/deltec vs vanligt helglasburk med sump o bygga en möbel.

Vet inte om man "begränsas" mycket ifall valet går på ett av de "färdiga" alternativen eller inte. De känns dock jäkligt genomtänkta.

Tidsperspektivet på att få igång det nya ligger väl nånstans runt maj/juni. Skattepengarna kan ju få hjälpa till o finansiera bygget :P

Nåväl, nån som har några bra synpunkter att dela så är jag mycket tacksam :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju fördelen, att få allt färdigt o bara starta upp ;)

Det som talar emot perculat just nu är volymen, 450l är aningen mer än vad som känns bekvämt tyvärr ;)

Nåja, har ju ett tag på mig å bestämma mig, och även skanna begagnatmarknaden ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Bläää

Hade hoppats på att vara i startgroparna på detta projekt nu, men murphys lag stämmer som vanligt....

Håller på att byta tak på huset för tillfället, detta planerat sen ca 1 år tebax sån tur e.

Men sista 2 veckorna, reparation av bilar 2 ggr, 1 uppsättning sommardäck då nuvarande bestämde sig för att kasta in handduken, å som grädde på moset, idag vattenläcka....dock är akvariet oskyldigt. Avloppet på 2a våning som läcker när man duschar, droppar i kökstaket på vån1....suck

Köpa en trisslott kanske...zzz

Nåja, den lilla burken får stå o gotta sig tills tillfälle ges å detta större kar får vänta lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...