Gå till innehåll

Heskes Deltec


Heske

Rekommenderade inlägg

  • Svar 249
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo, det är ganska rymligt. Den välvda framrutan gör faktiskt ganska mycket just på hur man upplever djupet :)

Har jag tur hinner jag med det på söndag men ska samtidigt tvätta, packa, serva bilen, bygga led-belysning och så va det nått mer... hmm, känns som att helgen skulle behöva vara några dagar längre :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att du har ju fått till ett kanonkar på den korta tiden du har hållit på. Riktigt fint. Har varit roligt att få lära känna dig, det har ju blitt ett par gånger nu man har träffats. Har jag vägarna neråt nån gång så hör jag av mig så jag får se skapelsen IRL. Hur bra kort man än tar så brukar det ändå va bättre live. Missar du ozzy i morgon eller ska du dit. Jag ska ner med ungdomarna i familjen, 19 och 23 och deras kompisar."pappa får följa med om han kör"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Christer!! Väldigt trevligt och snacka med dig med :) Absolut gör gärna det, du/ni är så välkomna! Du har kanske snappat upp mitt nr nånstans? Annars kan jag skicka det i pm.

Jag vet faktiskt inte hur det blir än, försöker ju bli av med biljetterna pga kompisarna hoppat av och jag har bokat in stor bilträff samtidigt + att vi ska träffa andra kompisar. Har du tid kan träffen kanske va något för dig med? Den är i malmö så det är ju nära och bra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Oscar, jättefina bilder! Du kan ju visst! Bilden på "Nemo & Doris" som simmar mot kameran är ju helt underbar. :)

Tack, inte samma kvalité som dina men ändå ganska bra:) Jo det är min "lilla tjockis" den stora ville däremot inte visa upp sig... Gillar själv bilden där palettkirurgen simmar mellan mina sarcophytoner;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde idag om scapen i karet, slängde i ca 30kilo sten till och byggde en lite grotta till min röda gorgonia. Passade då också på att göra ett 200l vattenbyte. Bilder på det nya revet kommer senare under kvällen när vattnet klarnat lite.

När jag gjorde om och flyttade runt på sten hittade jag en mindre sten som va helt nedlusad med glasrosor, säkert 25-30st på samma sten, den stenen åkte inte ner i karet igen!

Hur länge bör jag vänta innan jag slänger i den igen, dör glasrosorna över huvud taget av att ligga på tork eller tar jag bara död på livet i stenen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade förresten en grej till när jag va och rotade runt bland stenen. Nån som kan identifiera vad det här är?

post-6576-14468925701395_thumb.jpg

Så här blev scapen iaf efter att jag gjort om, fortfarande massa partiklar som flyter runt så lite dåliga bilder.

post-6576-14468925703138_thumb.jpg

post-6576-14468925702626_thumb.jpg

post-6576-14468925702921_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Madde :)

Det blev ganska bra men som vanligt är jag inte 100% nöjd... Får se om det blir fler ändringar i framtiden eller om jag nöjer mig med det så här.

Fiskarna verkar iaf tycka att det är kul med något nytt, alla simmar omkring och undersöker alla nya grottor och gångar:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Påminner om en hopdragen skivanemon som Martin skriver, du har inga som är lite gröna i färgen som har samma "luddiga yta"? Jag har en sten med sådana, de blir brun-bleka när de inte hår ordentligt med ljus.

Ok. Nä, har några röda skivor men tycker inte dom är "luddiga" Skumt dessutom att den här saken inte satt fast på nån sten utan bara låg "klämd" emellan två stenar.

det blev riktigt bra! skivanemoner blir bleka om dom inte får ljus. zooaxanthellerna dör.

Tack Fredde. Får helt enkelt se vad som händer nu när den hamna framme i ljuset ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev jätte fint, och vad roligt med grottor för fiskarna :) Jag gillar verkligen din kofisk, ser ut som att den flyger i vattnet :-)

Tack Marina :) Grottor hade dom lite sen innan, men nu blev det fler och större och det verkar uppskattas framförallt av kirurgerna som nästan fick klämma sig in och ut från sina platser tidigare.

Jo, den är jäkligt häftig. Hade varit riktigt roligt och ha två ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för erat besök och dom fina fraggarn hoppas ni får en fortsatt bra resa.

Hoppas du fick se något du gillade förutom skummaren.

Det verkar inte omöjligt att du ska få skaffa större kar nu.

Mycket trevligt att träffa dig och din kvinna alltid roligt att prata med någon som gillar salt.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack själv Glenn, trevligt att träffas igen. Denna gången visste jag ju tom vem du va ;)

Skummaren va stor och imponerande, men ditt kar är ännu mer imponerande och inspirerande. Och som du säger så hamnar man ju i lite bättre förhandlingsläge nu :woooow:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va ett tag sen jag uppdaterade här men har varit och hälsat på saltvattensentusiaster Sverige runt...

Tänkte därför lägga upp lite bilder, några gamla jag inte hunnit få upp och några på mina nyförvärv.

Min putsarräka hade tydligen ömsat skal och det hade sjöborren letat upp ;)

post-6576-14468925792996_thumb.jpg

Min stora pallet är ganska tjock...

post-6576-14468925793252_thumb.jpg

En av mina absoluta favoriter i karet, min Salarias fasciatus.

post-6576-14468925793656_thumb.jpg

Några bilder på mina nyförvärv också. Köpte en Siganus Magnificus och två Valenciennea Strigata Tyvärr är den mindre av dom väldigt skygg och jag har bara sett den två ggr.

post-6576-14468925794223_thumb.jpg

post-6576-14468925793858_thumb.jpg

post-6576-14468925794033_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha dom 3 fick följa med hem i alla fall, du kunde inte låta bli?

Salarias är alltid underbara i ett kar, undrar om man inte kan ha två i ett stort kar?

Har dina nyinköp börjat flytta sand ännu?

MVH/Glenn

Jo det fick dom. Stig övertalade mig om att Strigata är ett mycket bättre val än dom puellaris jag av sugen på och priset han satt på kaninen va ju nästan löjligt så den kunde jag bara inte stå emot ;)

Den större av dom tuggar sand hela tiden men flyttar inte jättemycket på den, men den mindre har jag som sagt knappt sett till :(

Blev även en del salt med hem sen tog pengarna slut, kanske tur det för annars hade det nog blivit ännu mer levande...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar de där kleptomansjöborrarna, de är så roliga! :)

Fina firrar du fick med dig hem, Oscar! :)

Ja, dom är roliga så länge dom inte möblerar om sånt man vet var man vill ha ;)

Tack, eller kanske ska tacka stig som har så fina fiskar :) Kaninfisken verkade han nästan inte vilja släppa, hade väl gått där ganska länge om jag förstod rätt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...