Gå till innehåll

Christians Blenny!


Rekommenderade inlägg

Ser riktigt fint ut. Går det att få enbart blåljus från original belysningen i Blennyt? Så man kan ha lite myspys på kvällen.

Är det lagom med 10% Ls i dom karen ?

Hoppas man kan få det lika fint som du har.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Går inte att få enbart blått med orginal belysningen.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag var ute hos Kent på Zoo Giganten i går och fick en uv-c med mig hem, en super slimmad variant med pump och hela rasket i ett. Hur enkel som helst att bara sticka ner i det mittersta facket i "sumpen".

post-5080-14468924960788_thumb.jpg

-Tack för enastående hjälp, Kent på Zoo Giganten (1-0)!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett små röd-bruna fläckar på mina euphyllior ett tag och undrat över vad det kan vara, dessa röd-bruna prylar började sätta sig på rutorna och blev fler och fler. Jag bestämde mig igår för att kolla efter vad detta kan vara och konstaterade att det nog är någon form av nakensnäcka, då kommer frågan är de av ondo eller av godo?

Inte Sveriges bästa bilder, men jag hoppas någon har möjlighet till att säga vad det kan vara.

post-5080-14468924961197_thumb.jpg

post-5080-14468924961002_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker de ser ut som de vanliga plattmaskarna. Det finns ett antal fiskar som äter dem t.ex mandariner och gyltor.

Det låter lugnande! Blir till att införskaffa några firrar snart, har medvetet hållit igen på det då jag inte har hittat något som har känts rätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med att det är vansinnigt spännande djur!

Reeflex säger att den ska ha runt 1000 liter och blir 30 cm, så du får nog ha ett större akvarium, misstänker jag.

Kollade nyss på det också... Låter inte som en god idé... Men attans vad läckra. :) Har för mig att det ska finnas en mindre släckting som ska funka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar över en grej,

När mitt Blenny kommer hem så tänkte jag ha det på en bänk som är 40 djupt,men Blenny är ju 50. Bygga en ny bänk eller funkar det med en 40?

Kanske blir kaos med 40 och det blir och torka vatten ?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar över en grej,

När mitt Blenny kommer hem så tänkte jag ha det på en bänk som är 40 djupt,men Blenny är ju 50. Bygga en ny bänk eller funkar det med en 40?

Kanske blir kaos med 40 och det blir och torka vatten ?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

10 cm är för mycket, glasen vilar ju inte på botten glaset utan på möblen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men då är et väl strul med måtten?

Jag syftade på materialet. Orginal möblen till blenny hade jag, Den är i exakt samma materiel som ikeas faktum skåp till kök. Bara det att aqua medics så klart är utsågade i exakta mått till akvariet . Sen är medic möblen bara ihopa med 5 trä pluggar i varje ände,, vilket för mig känns helt orealistiskt när möblen är 100 cm hög.. jag fick den inte alls stabil bara för att mina golv sneade 1 mm..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag syftade på materialet. Orginal möblen till blenny hade jag, Den är i exakt samma materiel som ikeas faktum skåp till kök. Bara det att aqua medics så klart är utsågade i exakta mått till akvariet . Sen är medic möblen bara ihopa med 5 trä pluggar i varje ände,, vilket för mig känns helt orealistiskt när möblen är 100 cm hög.. jag fick den inte alls stabil bara för att mina golv sneade 1 mm..

Okej på så vis... Verkar lite riskabelt kan man tycka...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var en mandarin firre inhandlad, hoppas han gör sitt jobb på min plattmasks invation och inte ger vika. Lite nervig för att han inte ska klara sig, men han har gått i affären ett par veckor utan LS i karet och ser fortfarande rund och fin ut... Hoppas fördelarna är på min sida...

Lägger upp bild när han har vågat sig fram, skygg som attans för närvarande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mandarinen är fortfarande skygg... Svårt att få till bilder.

Jag var ute hos Anders i Hammenhög igår och köppte lite fraggar, super fina, tack ska du ha!

Det blev lite av varje, blå acro mm. svårt att få till det med utrymme nu bara... Blir nog till att sälja av

lite skivor, euphyllia och kanske något till.

Men fint ska det bli när det blir klart (om det nu blir klart någon gång) :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tänkte lägga upp lite nya bilder på hur det ser ut i karet nu, en del är sålt och en del är nyköppt. Nästa steg blir fler acroporor, blir till att hålla ögon och öron öppna tills nästa tillfälle erbjuds. Skrik gärna till om någon i Skåne trakten har fraggar till salu!

post-5080-14468925154756_thumb.jpg

En liten bild på mandarinen slank med också...

post-5080-14468925154367_thumb.jpg

post-5080-14468925154565_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...