Gå till innehåll

Jag föreslår att Saltvattensguiden har ett årsmöte


Rekommenderade inlägg

Bra insiative.Skulle vara kul om den även hälls efter E4 tex Stockholm eller runt Västerås så det blir lättare för oss norröver att dyka upp.Detta är ju populärt i USA vad jag sett där deras olika klubbar har träffar med lokalare handlare med byten raffles osv.Skulle även tänka mig att bidra med en slant för hyra av lokal till detta om det inte finns någon som kan hålla det.Har själv nyss haft en träff i Timrå hemma hos mig med fika byten av fiskar teknik osv räkna med 10 pers kom runt 30-40 men kul var det även om det var trångt.Så detta hakar jag på till 100% Men det kan bli svårt om det skall vara i Göteborg Malmö eller dom andra storstäderna där nere sorry.Men annars inga problem ställer upp.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit på tal flera gånger, tyvärr har intresset varit för svalt.

Eller rättare sagt är det avstånden som är problemet. Folk åker ogärna mer än 10mil.

Ted lyckades väl dra ihop en ett intressant föredrag med begränsat antal platser för ett par år sedan, där kostade väl inträdet typ 1500 eller något åt det hållet.

Men visst vi kan ta upp diskussionen igen och se vart det leder.

Vi har haft ambitioner att göra något sådant.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte editera via nallen:

Ett årligt möte på en specifik plats år ut och år in kommer tyvärr inte funka av ovanstående anledning.

Det måste isf vara en kringresande tillställning, så det måste finnas eldsjälar runt om i landet som kan anordna mötet på orten i fråga.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stockholm ligger alldeles för ocentralt. Även om Christer tycker det är oförskämt. Annars är det väl trevligt med lite träffar och det blir ju en på Sjöfart nu även om jag inte lyckats klara ut än om det fungerar för mig att ta mig dit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit på tal flera gånger, tyvärr har intresset varit för svalt.

Eller rättare sagt är det avstånden som är problemet. Folk åker ogärna mer än 10mil.

Ted lyckades väl dra ihop en ett intressant föredrag med begränsat antal platser för ett par år sedan, där kostade väl inträdet typ 1500 eller något åt det hållet.

Men visst vi kan ta upp diskussionen igen och se vart det leder.

Vi har haft ambitioner att göra något sådant.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Om nu intresset är svalt enligt dig betyder det färre deltagare

men det påverkar inte kvaliten eller hur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stockholm ligger alldeles för ocentralt. Även om Christer tycker det är oförskämt. Annars är det väl trevligt med lite träffar och det blir ju en på Sjöfart nu även om jag inte lyckats klara ut än om det fungerar för mig att ta mig dit.

sluta blanda ihop våra inlägg !!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sluta blanda ihop våra inlägg !!!!!

Blanda ihop vad?

Annars kan jag hålla med om att Linköping ligger rimligt till för många om än i lite bakvatten bakom Vättern från min horisont sett. Fast frågan är ju, går det att göra nåt som drar folk där? Ett saltvattensmöte blev det ju där som var bra men planeringen för nästa lite större projekt sprack ju så är det realistiskt att få nåt gjort?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ju tänka mig att dra till Göteborg enda problemet är ju att man har svårt om man vill tex byta fraggar osv att det skall klara resan hem samma gäller fisk osv.De var det jag tänkte mestadels på.För jag tror det är det som lockar oss från norr att komma.För att åka på ett möte med endast tex talara fika och utesluta tex byten av fraggar fisk osv kan det bli ett svalt intresse för oss i norr att åka så pass långt.Dock åker vi 30-40 mil när vi skall handla saker till vårat kar enkel resa så vi kanske är lite ego att tro att ni skall kunna klara en resa på 10-20 mil.

MVH.Ted

PS finlandsbåten var ju en ide :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett saltvattensmöte blev det ju där som var bra men planeringen för nästa lite större projekt sprack ju så är det realistiskt att få nåt gjort?

Vi har inte planerat för nästa större projekt ännu.

Visst är det realistiskt att få något gjort.

Vad kan du bidra med? Ska man anordna ett "årsmöte" så går det åt några pers som vill jobba med det.

Förresten vem är ordförande i föreningen? Har inte lyckats hitta infon, förmodligen för att jag letat på fel ställen.

Men det är inte tänkt att det ska vara i Linköping varje år. Vi har ju annars minst ett saltmöte varje år!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad roligt att detta kom upp just nu. Det sammanfaller nämligen med att vi under nästa ordinarie föreningsmöte (nästa vecka) kommer lyfta frågan för diskussion. Det vi avser diskutera är möjligheten till att årligen arrangera någon form av träff / möte. Målen är än så länge modesta. Det handlar mer om en träff än ett möte med massor av föredragshållare etc. Men, "man måste lära sig krypa innan man kan gå". Att vi lyfter frågan på ett föreningsmöte är ingen garanti för att det blir av, men det är ett gott första steg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

+1.

Något för oss "lata" stockholmare, med omnejd skulle inte sitta fel.

Skulle man få 1-2 butiker att hoppa på med lite försäljning, "erbjudande" etc. lite föredrag, lite fraggar till nybörjare-

tror jag flera skulle ansluta sig.

Man kan inte göra alla glada, utan bestämma förutsättningarna och köra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om nu intresset är svalt enligt dig betyder det färre deltagare

men det påverkar inte kvaliten eller hur

Sant, men boka konferenslokal på finlandsfärja eller dylikt och det kommer 12 personer, och sg ska stå för notan?

SG står för eventuell lokal och föredrag, men du får köpa din kryssningsbiljett själv ( jag kommer inte göra det iaf )?

Du förstår dilemmat lite.

Någon sorts boknings system måste det bli då.

Intresset finns säkert, men det ska ju passa ihop med avstånd, familjer, ledigheter, svärmors födelsedag....osv.

Säger inte att det är omöjligt att lösa, men inte heller helt lätt att få ihop tillräckligt med folk.

Vi får helt enkelt diskutera vidare i styrelsen.

Kommer inte riktigt ihåg hur diskussionen var vid tidigare tillfällen, vill dock minnas att det blir för få som kan ta del av ett sådant event för att man ska kunna tillgodose att så många som möjligt kan komma på ett sådant event.

Var ska dom då hållas?

Umeå? Kommer tre pers som har 100 mil tur o retur, knappast.

Stockholm ? Hela guiden kraschar för att skåningarna blir sura att det inte hålls i Malmö.

Göteborg måste ju vara den ultimata platsen, eller varför inte Svenljunga.

I slutändan kommer det förmodligen hamna Stockholm då där finns flest som kan komma.

Nu generaliserar jag ganska mycket, men tyvärr är det så det ser ut många gånger.

Jag är för såna tillställningar om det är inom rimligt avstånd, personligen skulle jag inte åka 50mil en väg för ett "bönemöte". Inte ens med Fosså som föreläsare.....eller kanske ändå.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Umeå? Kommer tre pers som har 100 mil tur o retur, knappast.

Stockholm ? Hela guiden kraschar för att skåningarna blir sura att det inte hålls i Malmö.

Göteborg måste ju vara den ultimata platsen, eller varför inte Svenljunga.

Så det är kanske ingen dum idé att vissa större regioner kör sitt eget möte?

Lyckas vissa möten bättre än andra och man hittar en bra form, då kan vi försöka samla hela sverige dit ? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Umeå nej tack lika långt dit som Stockholm.Därför tyckte jag att Västerås eller annan plats mellan Vänern Vätten skulle passa bra då ni där nere inte behöver åka lika långt.Men visst lokala träffar blir nog bra.Vi har träffar var och varannan vecka hos mig oftast lördagar Det brukar bli vi 3 som är mest aktiv men vi har 3 till som håller på och ena sedan 80 talet.Så känner ni att ni vill komma dyk bara upp hos mig på Lördag var 2 vecka.

Ne blir det lokala träffar dyker jag troligast upp på Stockholms träffen då det är "nära" 40 mil enkel resa.Kan även hjälpa till att plocka ihop osv dagen före bara att bo på hotell en natt.

Svårt att göra alla glada jag bryr mig inte så mycket och skall inte klaga som sisst utan blir det i tex Malmö Göteborg så behöver jag inte dyka upp så enkelt är det Då får man fixa något här uppe :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett förslag från mig att diskutera på nästa föreningsmöte

En omröstning görs bland stödmedlemmarna om vi

1) Skall ha ett sådant möte

2) Om SG kan täcka ev underskott (Ciklidstämman gick inte ens med underskott på 80 talet)

3) Vart vill man ha första träffen

4) Vilka kan tänkas arbeta med det

Varför det endast skall gälla stödmedlemmarna är för att det är deras insatta pengar som kommer att användas som säkerhet de första åren

Personligen tror jag att det är viktigt att man tar första träffen i någon av de större regionerna - Stockholm, Göteborg eller Malmö. Ett överskott där första året kan hjälpa att finansiera ett underskott i någon mindre stad kommande år.

Jag tror också att det är nödvändigt att ta in (flyga in) någon av de större aktörerna (eller två av dem). Låt oss säga att det hålls en helg - då blir det lätt två föredrag på lördag - två på söndag. Två kan vara "lokala" förmågor.

Man kan också tänka sig att göra ett sammordning med Ciklidstämman - typ den akvariehelg som är i GBG om två veckor.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...