Gå till innehåll

Minsta anemon i handeln?


Majki01

Rekommenderade inlägg

Vilken är den minsta anemonen som går att få tag i i handeln som samtidigt clowner i handeln kan tänka sig bo i, vilken sorts clowner kvittar,

Vill ha en anemon och ett clown par, men vill inte ha någon av dom stora vanliga anemonerna man ser på bilder i allas kar .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte rekommendera en pytteliten anemon med clowner eller porslinskrabbor då jag har erfarenhet att de mer eller mindre kväver anemonen. Anemonen behöver ljus och sitter saker i dem jämt som täcker en stor del får de inte det, tynar och dör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt riktigt snygga pjäser. Går dom få fatt i här i Sverige? Bta har som nämnts av andra en tendens att bli lite för stora..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dom finns.. Jag har en... Men dom snarare äter fisk än huserar dom..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt riktigt snygga pjäser. Går dom få fatt i här i Sverige? Bta har som nämnts av andra en tendens att bli lite för stora..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag har sett dem i affär. Men jag tror inte clowner tar dem som hem. De blir ju bara stora som en lite större skivanemon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte jag läste i länken att dom snarare lever i symbios med thor-räkor (sexy shrimp). Åtminstone i det vilda..?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror inte mina hade läst det... 3 st thor flyttade in i refugiet med anemonerna... kan inte vara helt säker, men där finns såvitt jag vet ingen annan misstänkt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...