Gå till innehåll

Fixa glaset på Aqua Medic Blenny med våtrumssilikon?


stooolpe

Rekommenderade inlägg

Behöver hjälp med att snygga till mitt Blenny, det högra glaset ser ut att vara utskuret för hand, det är som små jack eller etsningar längs hela den kanten som möter frontglaset.

Min tanke är att inhandla någon typ av svart silikon och sedan maskera det jag inte vill ha silikon på och därefter dra ut ett tunt lager för att slippa se glaset som det är just nu och då göra samma sak på den vänstra sidan för att få samma bredd på silikonet.

Kan man använda våtrumssilikon, det ska alltså endast användas på utsidan av akvariet på redan befintlig silikon samt en del av glaset.

Tips på hur man ska få det bra uppskattas, min tanke var att använda vanlig maskeringstejp om det nu kan fungera.

Jag bifogar några bilder, tyvärr äger jag ingen systemkamera men det går åtminstone att se vad jag syftar på.

post-5186-14468925009606_thumb.jpg

post-5186-14468925009839_thumb.jpg

post-5186-14468925010028_thumb.jpg

post-5186-14468925010217_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör på glassilikon och inte våtrums silikon då det innehåller mögelmedel osv. här har du tex. http://www.guldfisken.se/beta/catalog/hobby-silikonlim-svart-p-333?osCsid=6c2fad2d35d283d2ebfc97d7faac7c29

Finns också i dom flesta byggvaruhus.. men ja våtrumssilikon osv innehåller antimögelmedel som utan tvekan kommer döda allt levande i karet om det skulle få för sig att hamna där i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är svårt att få snyggt med silikon. Det finns ju massor av spännande tejper nu för tiden, kolla ett byggvaruhus typ Bauhaus. Alternativt hade jag funderat på en tunn aluminiumlist, vill man ha den svart kan man spraylacka den först. Finns också på t.ex. Bauhaus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...