Gå till innehåll

Fel ni ser efter migreringen.


Benighted

Rekommenderade inlägg

tjena..vet inte om detta har varit uppe..men skulle precis märka en annons som såld..

och då stod det på engelska..mark this thred as sold .eller hur det stavas, dom andra alternativen var på svenska.såld funktionen fungerar jalla fall;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

tjena..vet inte om detta har varit uppe..men skulle precis märka en annons som såld..

och då stod det på engelska..mark this thred as sold .eller hur det stavas, dom andra alternativen var på svenska.såld funktionen fungerar jalla fall;)

Kolla om det är på svenska nu igen

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla om det är på svenska nu igen

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Jupp.nu är det på svenska.dock upptäckte jag att informations texten man får efter man klicka. innan jag skickas tillbaka är på engelska oxå.ska kanske sluta bråka med er om strunt saker;

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Texten man får efter man klicka. innan jag skickas tillbaka är på engelska oxå.ska kanske sluta bråka med er om strunt saker;

Nej då allt är bra man kan komma med. Kollar på detta med.

/c

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@kvalle: Det är bara bra att vi får reda även på "struntsakerna" för vi hittar ju inte allt själv då vi bara är några få så det är svårt att hitta just dessa...

@Yodelking: Tiden går rätt på servern, det är nån inställning i vBulletin... Men ska kolla på det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte för att funktionen ingår i vB men ändå, "rensa annonser" hade slutat funka, pga av att script-länken till jquery hade försvunnit

Nu är det åter på plats och det verkar lira igen, dock behövs lite finslipning för att få med alla framöver, återkommer om det

/Freguz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan den knappen så ser forummenyerna perfekta ut. Lägger man till en till knapp så flyter texterna in i verandra igen så slipper vi den så är det ett stort +

Dom kunde lagt in länken under den meny som heter snabblänkar.

vet inte om någon har skrivit det redan, men jag saknar snabbknappen till reeflex!
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är tiden rätt för er andra nu också eller är det bara för mig?

När det gäller reeflex tror jag det var wrang som tog bort den, men är inte säker, hade säkert med bredden på snabblänksfältet att göra i.s.f.

Sen tycker jag personligen kanske att det vore bättre att ha Reeflex bland snabblänkarna istället för "Vad är nytt?" för där har vi ju våran "Nya Inlägg" meny istället..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa färska annonser syns inte längre i trådlistan som annonser för mig. T ex:

Levande sten, kenyaträd, skivanemoner och fiskar

Startad av Ahab, 10 timmar sedan 22:53

Man kan ju anta att det är en annons men det är ju inte givet. För äldre annonser behöver jag inte fundera:

Säljes Koraller + fisk

Startad av litetsmultron, 2 veckor sedan 21:21

Varför trillar det där lilla informativa ordet "säljes" bort ibland nu? Annonserna jag har sett det här fenomenet på har legat i köp o sälj delen så det är inte det att det är vilsekomna annonser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klockan är rätt nu, men längst ner står det: "Alla tider är GMT +2"

Det är defaultmallen för vBulletin som har den, självklart kan man ta bort det, men vet inte om jag tycker det är nödvändigt, det är ju bra information att veta vilken tid man ser forumet på, och vi slipper anpassa den när vi uppdaterar och så vidare. Stör den nåt fantastiskt så får vi väl anpassa den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är tiden rätt för er andra nu också eller är det bara för mig?

När det gäller reeflex tror jag det var wrang som tog bort den, men är inte säker, hade säkert med bredden på snabblänksfältet att göra i.s.f.

Sen tycker jag personligen kanske att det vore bättre att ha Reeflex bland snabblänkarna istället för "Vad är nytt?" för där har vi ju våran "Nya Inlägg" meny istället..

ang. reeflex- knappen kan jag inte hålla med dig! jag tycker det är jätteskönt att bara kunna trycka på den när man är på guiden och komma direkt till reeflex.

men det är kanske bara jag som är lat?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag saknar också reeflex knappen. om man läste något latinskt namn i någon tråd som man inte kunde så kunde man bara klistra in det snabbt och enkelt på reeflex och få reda på vad det är det skrevs om :)

sen måste den inte ligga i menyraden för min del, bara man kan nå den snabbt som i t.ex menyn "snabblänkar".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag saknar också reeflex knappen. om man läste något latinskt namn i någon tråd som man inte kunde så kunde man bara klistra in det snabbt och enkelt på reeflex och få reda på vad det är det skrevs om :)

sen måste den inte ligga i menyraden för min del, bara man kan nå den snabbt som i t.ex menyn "snabblänkar".

ang. reeflex- knappen kan jag inte hålla med dig! jag tycker det är jätteskönt att bara kunna trycka på den när man är på guiden och komma direkt till reeflex.

men det är kanske bara jag som är lat?!

Sorry, det var jag som var lite seg i kolan igår, där jag skrev snabblänkar menade jag menyerna... Så jag vill precis det samma som ni, bara byta ut "Vad är nytt?" mot "Reeflex"..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är defaultmallen för vBulletin som har den, självklart kan man ta bort det, men vet inte om jag tycker det är nödvändigt, det är ju bra information att veta vilken tid man ser forumet på, och vi slipper anpassa den när vi uppdaterar och så vidare. Stör den nåt fantastiskt så får vi väl anpassa den..

Nä, det är lungt... ville bara rapportera... så mycket stör det inte. :) Jag är nöjd med att klockan går rätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att öppna en ny flik och sen skriva Reeflex.se innan man söker ser jag som ett 2-sekunders-hinder ungefär. :)

Känner inte av behovet själv, men det ska så klart ligga som en länk från sidan, sen om det är en knapp i menyraden eller en länk i länklistan har jag ingen direkt åsikt om.

Ett alternativ är att lägga ut en snabblänk i sin menyrad i webbläsaren och där lägga ut de länkar man oftast använder.

post-1377-14468925307706_thumb.jpg

Använder man Safari som webbläsare (eller Firefox med plugin) så finns det dessutom möjligheten att vid öppnandet av en ny flik eller sida, få upp en översiktssida över favoritsidor du själv ordnar till efter eget tycke och smak, så slipper du klicka dig in via favoriter varje gång du ska gå in på de sidor man besöker dagligen tex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Marcus, bättre struktur är vad vi vill ha, men det kommer nog sannolikt inte på denna "versionen" av saltvattensguiden, vi jobbar på en ny sida där vi släpper en del av ballasten vi släpat på från många år tillbaks... Den kommer byggas upp från grunden med nyaste versionen av vBulletin, och på ett sätt där vi har koll på alla ändringar vi gör på sidan, det kommer ta ett bra tag innan den är klar, men nu har vi ju en stabil site här med bara några små detaljer att fixa och trixa med, så att vi kan lägga energin till största delen på att få upp den nya sidan, därför tycker inte jag att vi ska lägga en massa energi på att pilla så att denna sidan blir perfekt, när den nya sidan börjar likna nåt så kommer ni få frågor om hur ni vill ha olika saker...

Fel vi har på denna sidan ger vi självklart högsta prio, men att polera den känns inte aktuellt i.a.f. för min del... Just nu är vi i ett läge där jag är den enda som kan jobba med den nya siten, då det krävs en hel del krattande av manegen innan vi kan släppa in alla utvecklarna, så Wrang och Freguz kommer säkert att polera här ett tag till... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...