Jump to content
Heske

Hur många fiskar har ni per hundra liter vatten

Hur många fiskar har ni per hundra liter vatten  

73 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Fyra små just nu :-) Skulle nog våga utöka det lite. Men om man vandrar upp i storlek(på fisken) blir man nog gärna mindre generös med antalet.

Kommer att öka på men förtillfället går det bara 5 fiskar på mina 840 liter :)

Jäklar, själv har jag 13st på mina 500l. Och jag vill nog ha minst lika många till....

Det är svårt att ställa frågan på detta sätt. Allt är relativt. Jag kan tänka mig 500 evoiter i mitt 460 liters men högst 2-4 kirurger i samma kar. Och ingen Napoleongylta

MVH Lasse

Det är svårt att ställa frågan på detta sätt. Allt är relativt. Jag kan tänka mig 500 evoiter i mitt 460 liters men högst 2-4 kirurger i samma kar. Och ingen Napoleongylta

MVH Lasse

Det är inte tänkt och ha som vägledning hur många fiskar man kan stoppa ner på 100l, men det ger ju en liten vägledning hur folk prioriterar, iaf enligt min tolkning. Dom som har färre fiskar satsar antagligen på "stora" fina fiskar medan dom som har lite fler kanske satsat mer på mindre/lättare fisk. Eller är jag helt ute och cyklar i mina gissningar?

~0,7st/100 liter. Fast det är fortfarande rätt små fiskar. :)

Kommer fortsätta med flera mindre då jag tycker många som blir lite större tyvärr behöver mer simyta än vad jag kan ge dem i mitt kar pga dess utformning.

16 st på drygt 900 liter vatten i karet => 1.78 / 100 liter. Men de flesta är av modellen som är eller blir lite större. Ska det i fler så får det bli någon liten sort :-)

En regel som är bra och ha i minnet är 1 cm fisk till 7,5 l vatten så frågan borde vara hur många centimer fisk har du på 100 liter vatten.

Massa småfisk kör jag med, och kommer att fortsätta med samma strategi i framtiden, fina "svåra" (inget mål i sig själv, men har lätt en tendens att bli så när man går till lite ovanligare arter) småfiskar är min smak, spännande att se att man är bland de värsta i fiskar per liter, men antar att just problematiken att man inte tar upp storleken gör att det är svårt att säga nånting om nånting egentligen med statistiken... kom faktiskt på att jag hade ännu fler fisk... nästan 10 per 100L visningsakvarium :o Som värst varit uppe i 14, men då var det ju med ett stim A. parvuls med...

Massa småfisk kör jag med, och kommer att fortsätta med samma strategi i framtiden, fina "svåra" (inget mål i sig själv, men har lätt en tendens att bli så när man går till lite ovanligare arter) småfiskar är min smak, spännande att se att man är bland de värsta i fiskar per liter, men antar att just problematiken att man inte tar upp storleken gör att det är svårt att säga nånting om nånting egentligen med statistiken... kom faktiskt på att jag hade ännu fler fisk... nästan 10 per 100L visningsakvarium :o Som värst varit uppe i 14, men då var det ju med ett stim A. parvuls med...

Oj, det va rejält!! Då skumma du på rätt bra va?

Okej, att jag har en rätt överdimensionerad skummare, anpassad för 800L vid hög last och 1000L vid normal last för ett kar på 112L... Skulle nog lätt klara mig med en med 1/4 av effekten, den skummar såpass lite som det är nu... Köpte den för att ha nåt att växa i, och få en kvalitetsskummare som är tyst...

Med parvulusen var det stora problemet att få dem att äta, så jag matade sjukt mycket, 15 kuber om dagen i det lilla karet, vilket nog är mer än de flesta matar per 1000L då fick skummaren jobba för sitt uppehälle ;)

En sån hade jag också velat ha:) Mina är visserligen väldigt matglada så jag behöver inte mata så mycket, men hade ändå varit skönt och ha en effektivare skummare, speciellt en som är TYST!