Gå till innehåll

Dyr men snygg.


Alessandro

Rekommenderade inlägg

Om man betalar nästan 26000kr för 1 fisk då har det spårat ur!

Men trevlig sida för en annan nybörjare så man kan få sig en prisuppfattining på fisk och koraller istället för att fråga ut min lokala handlare om pris på varje sak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är väldigt olika med priserna. Ibland billigare och ibland dyrare. Skiljer mycket mellan svenska handlare med. Vill du ha ungefärliga priser så har du nyhetsbrev och prislistor på mail från några affärer och bioted har sin tankbase som man kan kolla på. Tyvär är det ju bara dom fiskarna som dom har inne som dom har priser på.

Men en sida som deepocean e ju bra att kolla om det är en fisk för sin prisklass eller inte om den är lite svår att hitta i handeln hehe

Den fisken tråden handlar om har jag för mig är några tusen billigare i sverige ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jesper "Edward" hade ju en sådan ett kort tag...... Dog i ett ruskigt prick utbrott tyvärr. Tror han pynta 21 laxar typ för sin här i sverige så nog är det allt billigare i sverige ibland.

Stämmer bra det. Det var ingen rolig dag som den gick bort, Men sånt man får ta med i beräkningarna att det kan hända. Dock betalade jag inte 21 lax för den utan den var billigare eftersom jag fick den till inköpspris. Men fortfarande otroligt mycket pengar, inte ovanligt att man får betala ca 22-25k för denna i fisk i Sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har en dyrare hund, katt eller fågel så brukar den alltid vara försäkrad.

Försäkrar man även fisk? :smiley24:

Jobbigt om dom vill att man skall vetrinär besikta den först.

Sen käkar ju försäkringen ofta upp kostanden för inköp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så har jag en drulleförsäkring som skulle täcka de mesta som skulle hända mitt akvarie enligt dom jag pratade med när jag tecknade den, läckage, sjukdom mm. Kostar 75kr i månaden självrisk på 750:- och täcker upp till 40000:-. Men om nu olyckan är framme så får man väl vänta och se hur mycke man får ut igentligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...